temperatuur laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

matthijspc

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2012
Berichten
300
Mijn laptop wordt tijdens het gebruik ervan 69 graden, is dat Te veel
 
Nee, dat hoeft niet, maar wát wordt zo warm; processor, videokaart, moederbord? Als het het mobootje is, dan is het een graadje of wat (20 tot 30) meer dan misschien wenselijk is.
 
Laatst bewerkt:
staat ie tijdens gebruik op een gladde ondergrond ? ( niet op tafeldoek, beddelakens oid ? )
 
de airflow moet optimaal zijn, anders vraag je om problemen !
 
Wat Is Airflow?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, da's niet wat met 'airflow' wordt bedoeld: als je het over computers hebt (desktops en / of laptops) dan wordt met Airflow het volgende bedoeld :

desktop : is binnen in de pc kast alles aan gedaan om de warmte zo goed mogelijk af te voeren. Wat 'flow' betreft : veel pc's zuigen middels een fan aan de voorzijde koele (huiskamer) LUCHT aan die in de kast langs alle hardware zoals bijv. de processor STROOMT (luchtstroom). Uiteindelijk verlaat de lucht de machine weer aan de achterkant. Het proces van aanzuigen tot en met het verlatne heet "airflow".

In een laptop kan je daar vrij weinig aan doen / veranderen. Wat je NIET moet doen met een laptop is deze zodanig ergens plaatsen dat de warme lucht niet goed weg kan.

Daar ik vroeger graag stripboeken las, weet ik dat plaatjes vaak meer zeggen dan tekst..............................

en natuurlijk de zijn machines in de bijlage geen laptops, maar voor laptops geldt : zorg rondom voor voldoende ruimte zodat de warmte wegkan.
 

Bijlagen

  • airflow.jpg
    airflow.jpg
    46 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
De venitilator werkt goed, maar hij wordt wel snel warm.
En met spellen bijv. Rollercoaster tycoon3 loopt ie wel vast!!!
Als ie warm wordt koelen we de kamer wel.
Kan je de ventilator niet sneller maken??
 
Hangt af van het bios en de aanwezige hardware. Als voorbeeld het bios van mijn machine : daar kan ik de koeling instellen op: laag, optimaal en prestatie. In de laatste stand werkt de koeling voortdurend het hardst en blijft het dus (relatief gezien) het koelst.
 
Laatst bewerkt:
hoe kan je dat wijzigen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wandel de tabs van het bios eens door en je komt ze tegen en nee, niet in het boot menu.
 
Door gelijk na het starten van de machine op een bepaalde toets te drukken. Welke toets? Da's bios merk afhankelijk, maar veel gebruikte zijn :

Del
Esc
F1

Als de machine langzaam start kun je het vaak ook lezen op het eerste zwarte scherm dat voorbij komt :
daar staat een boodschap zoals bijv.

Hit *** to Enter setup.

Op de plek van de *** staat dan welke toets je nodig hebt om in die setup te komen. De setup = het bios.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan