Temperatuur PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lerosa

Meubilair
Lid geworden
23 jul 2001
Hallo, wie weet ook alweer hoe dat progje heet waarbij je de temperatuur van je PC kunt zien? En waar ik dat eventueel kan downloaden?

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Bedankt Gezina, maar ik bedoel iets anders het is een progje dat de temp van je pc weergeeft in je systeembalk, hij neemt het weliswaar over vanuit je bios, maar dat is ook de bedoeling.
Iemand enig idee, hoe dat progje heet??

Ik weet niet wat voor merk moederbord je hebt?
Asus of MSI hebben ook mooie programma's (Probe/CoreCenter) hiervoor.
Staan vaak op de cd die bij je moederbord worden gelevert.

Ik bedoelde inderdaad Speedfan, maar waar kan ik nou precies zien wat mijn processor is?? Iemand enig idee welke dat is?? Ik zie 4 temperaturen staan namelijk.

Geplaatst door Lerosa
Ik bedoelde inderdaad Speedfan, maar waar kan ik nou precies zien wat mijn processor is?? Iemand enig idee welke dat is?? Ik zie 4 temperaturen staan namelijk.

Diegene waar 'CPU' voor staat geeft de temperatuur van je processor aan. (CPU = Central Processor Unit)
:)
Groetjes,

Geplaatst door sabukid

Diegene waar 'CPU' voor staat geeft de temperatuur van je processor aan. (CPU = Central Processor Unit)
:)
Groetjes,
Speedfan geeft in eerste instantie alleen Temp1, Temp2, enz aan.

@Lerosa,
Draai even een virusscan en hou de temperaturen van Speedfan in de gaten, diegene die vrijwel meteen omhoog gaat is je CPU.

:confused: Is wel lastig te ontdekken hoor, ik heb het nog niet echt gevonden.
Ik zie er wel een rond de 45 graden staan, ik ga er maar vanuit dat die het dan is.. de andere zijn 21 en 28 en ik geloof dat een processor warmer is dan 21 en 28 graden, of niet?

Het testje met je virusscanner geprobeerd?

Geplaatst door crash
Het testje met je virusscanner geprobeerd?

ja heb ik gedaan, maar ik kan niet veel ontdekken, er zit niet echt een uitschieter tussen.

Hmm vreemd, normaal zou dat toch duidelijk de temperatuur van de CPU moeten verhogen.
Zo stel ik Speedfan zelf in, bij een verse installatie.
Speedfan open en daarnaast de vriusscanner laten draaien, dan schite bij mij 1 temperatuur gelijk een graad of 5 omhoog.
Die temperatuur van 45ºC, zakt die niet iets als je geen scanner hebt draaien?

Mits het over het systeem gaat, dat onder je knop "systeem" staat, zou deze inderdaad warmer dan 21ºC en 28ºC moeten zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan