temperatuur Q6600

Status
Niet open voor verdere reacties.

kennethboy

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2008
hallo
ik heb een vraag:
ik heb een Q6600 en ik wil graag de temperatuur ervan weten maar weet geen fatsoenlijk programmatje die dat goed afleest

en als die te warm word weet iemand dan misschien welke koeler ik dan het beste kan kopen?

spec.
Intel Q6600
Asus P5N32-E SLI Plus
XFX geforce 8600 GTS overclocked (door XFX)

Speedfan lijkt mij een goede optie en dit programma kan nog meer. Probeer het eens. Het zal gedurende een bepaalde tijd de temperatuur registreren. In de bios kan je misschien ook kijken maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Download: http://www.almico.com/sfdownload.php
Of jou computer wordt ondersteund hangt af van de gebruikte monitor chip, kijk eventueel in de lijst en voor uitleg op:
http://www.almico.com/forumsensors.php

heey
bedankt voor jullie reactie k heb mijn temp gemeten

ong 40 graden
en ong 50 als k aant game ben

dus k wil een andere koeler kan iemand me er een aan raden voor mijn Q6600

heey
bedankt voor jullie reactie k heb mijn temp gemeten

ong 40 graden
en ong 50 als k aant game ben

dus k wil een andere koeler kan iemand me er een aan raden voor mijn Q6600

Zo zie je maar, er zijn veel verschillende programma's om temperaturen uit te lezen. Ook PC Wizard 2008 is er eentje.

Over een nieuwe CPU koeler: je gebruikt nu de Intel boxed koeler (de koeler die met je Q6600 in de doos zat)?
Als dat zo is, is er zeker nog verbetering mogelijk. Dan de tweede vraag: hoeveel geld wil je uitgeven aan een nieuwe CPU koeler. Voor 16 euro heb je de Arctic Freezer 7 Pro en als je wat meer wilt uitgeven is de Scythe Mugen een optie.

ik heb nog die originele

mijn budget maakt niet veel uit als die maar goed koelt en redelijk stil is

ik heb nog die originele

mijn budget maakt niet veel uit als die maar goed koelt en redelijk stil is

Goede koeling en redelijk stil is de Arctic maar er zijn nog wat betere te vinden. Maar het valt toch wel mee met het geluid dat de koeler produceert want de koeler loopt op een fanspeed die aangepast wordt naarmate de CPU warmer of kouder wordt. En als je gewoon rustig dingetjes aan het doen bent (Office, internet, mail, messenger, muziek) dan hoor je de fan niet veel, en als de fan harder gaat draaien ben je toch bezig met zwaardere programma's of games.

Maar goed, de Thermalright Ultima 90 is ook een mooi ding.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan