Temperatuur te hoog? wat nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

scorpioke01

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2004
Ik heb even via Everest home edition de temperatuur van de sensors nagekeken, omdat ik het spel Fifa 2004 maar niet gespeeld krijg.
Dit zou te wijten zijn aan (?) aan te hoge temperatuur.

Dit zijn mijn gegevens :

Moederbord = 32°
CPU = 33°
Aux = 32°
Seagate = 42°

Dit zijn wel de temperaturen voor ik het spel opstart.

Kan iemand me vertellen dat dit 'normale' temperaturen zijn?

Ik heb een pentium 4 3.0Ghz

Kan ik te weten komen hoe hoog de temperatuur oploopt tijdens het spel?

Thx op voorhand.

Dit zijn hele normale temperaturen voor jou processor.
Je kunt met Speedfan kijken hoe hoog je temperaturen zijn als je het spel net afsluit.
Tijdens het gamen wordt het lastig je temperaturen na te kijken

ZIet er helemaal niet verkeerd uit.

Speel het spel eens als dat lukt of belast je pc op een andere manier hoog. Meet daarna de temp opnieuw.

Waarop is de conclusie gebaseerd dat het aan de temperatuur ligt dat het spel het niet doet?

Oef, dit is al een hele opluchting. Dacht dat ik m'n pc moest binnenbrengen voor een nieuwe koeling.

Ik had in een forum gelezen dat tijdens het spelen van 'zware games' je pc binnenin warm kan worden, met gevolg dat het spel crasht. Aangezien ik nog nooit fifa heb kunnen spelen (altijd crashen) dacht ik dat het hieraan zou kunnen liggen.... (niet dus)

Heb trouwens al verschillende pistes geprobeert:
installeren nieuwste grafische drivers (ATI)
mijn AGP veranderd van 8x naar 4x
...

Aan de koeling zal het dus ook niet liggen...

Toch bedankt voor de reacties !
:thumb:

De temperatuur van mijn CPU zit direct na opstarten al tegen de 50° en al-tie even lekker bezig is al gauw over de 60°. Moet ik me zorgen maken?
Coen.

simpeler manier om processor te belasten.
Open de rekenmachine van windows, zet hem via beeld op 'wetenschappelijk' type 123456789 en druk op de knop n! dit heeft een zeer intensieve berekening tot gevolg en je kan gelijk met everest kijken wat de temperatuur doet.

Heb zonet de test van het rekenmachientje gedaan.

Enkel de temperatuur van de CPU liep op tot 51°.

Vanf welke temperatuur wordt je pc trouwens te warm?

Als je richting de 65 á 70ºC gaat moet je je zorgen gaan maken.

Leuke tip trouwens Maestro12.
Kreeg een leuke melding, dat dit vrij lang kan gaan duren.:D

Geplaatst door crash

Leuke tip trouwens Maestro12.
Kreeg een leuke melding, dat dit vrij lang kan gaan duren.:D

Even off toppic
Nu ja een faculteit berekening kan wel even duren. maar in de win rekenmachine toch niet zo lang. Vergt natuurlijk veel van de processor.

Op mijn casio rekenmachine moet ik het manueel intikken. Dus 9*8*7 etc .... Maar dan lukt het niet zo goed.
Oeps verkeerd aangaande faculteit berekening.
:o

Terug naar toppic
Voor de temperaturen zou ik mij geen zorgen maken.

Laatst bewerkt:
er is dus een verschil tussen cpu en cpu diode dat schild meestal 20 gr ( niet altijd) maar moederboord 35 gr is wel veel:thumb:

Laatst bewerkt:
Lijp test met die rekenmachine :D

Temperatuur: 38 graden, normaal rond de 30 bij mij. Mijn koeling is dus wel redelijk denk ik dan zelf, veel air door die kast van me :D

temp proccesor te hoog?

ik heb gemeten wat de temperatuur van mijn proccesor is en dat is voor dat ik een game speel

cpu1.JPG

en na dat ik een spel speel

cpu2.JPG

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan