Temperatuur te hoog?

Status
Niet open voor verdere reacties.

azb100

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2008
Ik heb een screenshot bijgevoegd van SpeedFan, zijn de temperaturen van de processor goed? Ik vind ze namenlijk een beetje aan de hoge kant, maar ik heb er geen verstand van. Deze temperaturen zijn als de computer idle is.

Bijlagen

• temp.png
    temp.png
    34,9 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:
dat is aardig hoog ja zeker voor een computer die idle is
je kunt vaak ook de temps achterhalen in de bios

Heb je geen fans op de kast zitten? Met een of meerdere case fans kan je warmte in je kast beter afvoeren.

Ron

Zit er stof op je CPU koelblok?
Zit deze goed vast / draait je ventilator nog goed?

Er zit een fan op de processor, en de kast is open (geen zijkant) verder zijn er geen fans aanwezig. Ik ga zometeen hem helemaal stof vrij maken. Ik hoop dat de temperatuur dan wat minder wordt.

Ik heb hem net aangezet, een half uur laten staan en nu geeft hij aan dat de CPU bijna 100 graden is :eek: Screenshot bijgevoegd. Hoe kan ik hem koeler maken? Ik geloof dat dit echt niet goed is :shocked:

Bijlagen

• temp2.png
    temp2.png
    39,4 KB · Weergaven: 18
Volgensmij zit je koeler niet goed vast...
Als hij van te voren rond de 60-70 was en nu 95+ (wat overgens raar is)

Ff je koelblok verwijderen, oude pasta verwijderen met een keukenrol.
Nieuwe koelpasta halen, rijstkorrel dik op je cpu doen en koelblok weer monteren.

Nice! Ben naar de winkel geweest, nieuwe koelpasta gehaald (ik kon mijn oude tube niet vinden :rolleyes:) en nieuw koelpasta er op gedaan. En gelijk mijn hele pc stof vrij gemaakt, en raad eens? Het is gefixt ! :D:D:D:D:D:D:D

Ik heb een screenshot van de nieuwe temperaturen bijgevoegd. :thumb:

Bijlagen

• temp3.png
    temp3.png
    66,3 KB · Weergaven: 39
Waarschijnlijk heeft je koelblok ook niet goed vast gezeten. :)
Tijdens het stofvrij maken is ie verder los geschoten, vandaar die grote temp verschil.

Maar de temperaturen zien er heel wat beter uit. Succes ermee

Je ziet inderdaad verbetering, maar Speedfan is niet echt betrouwbaar met de weer te geven temperaturen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan