Temperatuur van Asus Geforce6800GT! Te hoog!

Status
Niet open voor verdere reacties.

maxap

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 nov 2006
Hallo vrienden.

Ik heb dus het volgende probleem met mijn Asus Geforce 6800GT. Eerst moet ik even melden dat ik deze kaart nooit heb overgeclockt.
Wat me meteen na de aanschaf opviel, is dat de temperatuur van de kaart heel erg hoor was. Bij normaal gebruik bedroeg deze bijna 80 graden en 95 bij gamen (met de meegeleverde koeler).

Ik heb dus een Zalman VF900Cu geplaatst (ook bij azerty besteld). De temps liggen nu wat lager: 56 bij normaal gebruik (windows) en 72-75 bij gamen. De temp in de pc kast is dan 43-45 graden, moederbord: 34-36, processor: 44-47 graden.

Is dat normaal? Wat is eigenlijk de normale temperatuur voor mijn Geforce 6800GT?

Ik heb al eerder namelijk een RMA aangevraagd bij Azerty en ze stuurden me de kaart terug met de melding dat deze gewoon goed is en dat de temps stressed 81 graden bij hun testen bedroegen.

Wat moet ik nu doen? een nieuwe kaart kopen? (maar niet bij Azerty deze keer) of zijn de temp met de nieuwe koeler normaal?

Ik hoor namelijk van mensen dat hun temps met deze videokaart met dezelfde Zalman bij gamen rond 50 graden liggen. Ligt het misschien aan mijn kast? Maar als ik die open maak en voldoende lucht erin laat stromen, dan zijn de temps bijna hetzelfde (wel een paar graden lagen)

Help me plz!!!! :confused:

De kast is wat aan de warme kant... maar niet echt overdreven... de temperatuur van de kaart valt wel binnen de norm, is niet overdreven hoog... zo'n kaart kan ook makkelijk meer dan 100 graden hebben voordat ie gaat spoken... Ik denk dat er niets aan de hand is... Het kan helpen om een extra koeler in de kast te zetten [om lucht af te zuigen], er zij hiervoor meerdere opties verkrijgbaar, voor montage in een PCI slot [achterzijde] of in een cd rom bay of floppy bay aan de voorzijde....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan