Temperatuur van processor

Status
Niet open voor verdere reacties.

RogerDeeder

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2004
Hoi ik heb problemen met de temperatuur van mijn kast.
ik heb t moederbord van asus p4c 800 de luxe, en heb gewoon een koeler in de voeding zitten, en een op de achterkant binnen in de kast die lucht naar buiten blaast, en dan de orginele box koeler van pentium (pentium 4,2 3,2 ghz 1 mbcache inbox) en een koelertje op de vga kaart maar als ik ga gamen dan word de temperatuur vaak 62 graden en t moederbord is dan ongeveer 39 graden, wat kan ik t beste doen om een beterre koeling te verkrijgen, ik ben bang dat wat aan me proccesor komt ik heb er een jaar voor gespaart en hard voor gewerkt.
Ik heb nog een aansluiting vrij op t moedrbord daar waar eigenlijk de voeding fan kwam kan ik toch nog een fan aansluiten en dan laten blazen zodat er koele lucht in de kast kom, wie weet of dat kan en waar ik m t beste kan plaatstsen.
ik hoop wat te horen bedankt en groetjes RooieDuif.

Je zou een intakefan kunnen plaatsen aan de voorkant van de kast die koele lucht naar binnen blaast. Zo heb ik het bij mijn pc ook gedaan, wat resulteerde in een paar graadjes lager.

en een intake fan is?, en ik mag m dan gewoon op die vrije plek aansluiten op t moederbord waar eigenlijk de power fan komt?.

Een intake fan is een ventilator die je het beste aan de voorkant aan de onderkant van de pc kan plaatsen, zodat er lucht in je pc geblazen wordt. Je krijgt zo een goede luchtdoorstroming (airflow) waardoor het geheel een stuk beter gekoeld gaat worden. Het ligt aan de aansluiting hoe je je ventilator aan moet sluiten. Als je een moederbordaansluiting hebt, kun je hem op het moederbord aansluiten, anders op een "molex". Meestal zitten er wel verloopstekkertjes bij een nieuwe ventilator. Overigens is 62 graden niet heel erg zorgwekkend, wel aan de hoge kant. Kijk vantevoren wel of je kast een gat heeft aan de voorkant en een plek voor je ventilator.

okey bedankt voor de text en uitleg, ik ben er wel meegeholpen, er zit geen extra plek in de kast voor de fan, maar dat maak ik wel dan!.
Dus die 60 a 62 graden maakt niets uit voor t chipje en of moederbord daar ben ik zeer blij mee ik was al bang dat er iets ging smeulen of kapot ging.
groetjes RooieDuif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan