Temperatuur videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roy19

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2012
Hallo,

Als ik Battlefield 3 of andere zware spellen speel heeft mijn videokaart een temperatuur tussen de 70 en maximaal 80 graden, is dit normaal? Het gaat om de ATI Radeon HD6870 DDR5 1GB van Club3D.
Als ik gewoon op bureaublad zit heeft ie meestal een temperatuur van rond de 40 graden. (Lijkt me redelijk normaal.)
Ik kan de ventilatorspeed regelen met Cataclyst Control Center (CCC) maar dit laat ik liever door me pc zelf doen aangezien die hem automatisch aanpast als de temperatuur stijgt, ik heb geen problemen ervaren of dergelijke en dit wil ik ook graag zo houden vandaar dat ik het hier even vraag. :)

Ook heb ik tegelijk een nieuwe voeding aangesloten aangezien de HD6870 minimaal 500W eist, mijn nieuwe voeding: MOD X Stream-Pro 600W van OCZ
Is er ook een programma om de temperatuur van de hele pc te controleren en per component?

Mijn PC + Specs:
PC=ACER Aspire M5201
Processor = AMD Athlon II X4 620
Moederbord = ACER RS780HVF Chipset = AMD 780G
Werkgeheugen= 6GB DDR2 2x 2GB 2x 1GB
Videokaart = ATI Radeon HD6870 1GB DDR5 van Club3D
Voeding= MOD X Stream-Pro 600W van OCZ

Alvast bedankt voor de moeite! :)

Roy

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is absoluut niet normaal!!!!! Maar in je BIOS is er toch wel ingesteld dat er een alarm word gegeven bij zoveel graden

Is niet echt overdreven heet hoor met gamen van een zware game. Eventueel de videokaart voorzichtig schoonmaken, met ene schone kwast. Hoe zit het met de koeling van de kast zelf?

Is niet echt overdreven heet hoor met gamen van een zware game. Eventueel de videokaart voorzichtig schoonmaken, met ene schone kwast. Hoe zit het met de koeling van de kast zelf?
De videokaart is pas 2 dagen uit de verpakking dus hij is nog niet vuil en zit ook niet vol met stof, ik heb er in totaal 4, 1 outtake, een blazer, nog één op men videokaart en een zuiger in men voeding.

Laatst bewerkt:
Je hebt dus twee ventilatoren voor je kast. Die van de videokaart zal je kast zelf niet koelen. Je hebt dus 1 die lucht in je kast blaast en twee die de lucht uit je kast halen, als we de voeding mee rekenen. Die in je kast blaast zit aan de voorkant onder en die uit blaast zo hoog mogelijk achter?

Mijn voeding zit boven rechts achterin, daaronder zit een outtake ven en er zit een boven men processor / moederbord.

Even een foto gemaakt van mijn behuizing zoals die er nu uitziet. Ik ben van plan om de ventilator aan de linkerkant te vervangen, en misschien die boven op mijn CPU ook maar ik overweeg dit i.v.m. eventuele ruimtegebrek.... Of weet iemand een prima ventilator die wel gaat passen op mijn CPU? :) Foto´s telefoon 017.jpg

P.S. ik heb niks overgeclockt :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan