Temperatuur voeding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deparis

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2013
Hi

Ik heb een PC met als voeding een Corsair TX 750 Watt Modular.
Nu heb ik de ventilator daarvan nog niet zien draaien hoe hard ik ook aan het gamen ben... ik vind dit een beetje vreemd..en ik weet eigenlijk niet of de voeding te warm wordt.
Bestaat er een programma die de temperatuur van je voeding laat zien en of de fan draait?

de fan in deze voeding gaat pas na een bepaalde temperatuur en belasting beginnen draaien, vb 40 % load met 50 graden
dan gaat de fan draaien.
net zoals bij de AX series van corsair.

Draait de fan even op volle toeren wanneer je boot ?

laat prime95 er een ganse dag op testen, hou de fan in het oog (plaats er eventueel een camera naast) of ie begint te draaien.
draait hij op een bepaald punt dan is de voeding OK

Download jouw bit versie :) :

Windows 32 bit ftp://mersenne.org/gimps/p95v277.win32.zip
Windows 64 bit ftp://mersenne.org/gimps/p95v277.win64.zip

BRON:
Vraag :
so I left the rig running prime over night.
This morning noticed that the PSU fan was running for a few minutes and then switched off.
It came back on and off (randomly - or related to the load on teh CPU I could not tell).
So the fan does spin - the only thing I cannot tell is if it turning on when it supposed.
I shutdown the system, removed the power cord, waited a few minutes, plugged the power cord and switched on the system.
The fan does not spin on power up.
I tried this several times and the fan never spins up on power-up.
Is there any other test I can do or is this PSU faulty ?

Antwoord :
If the fan was spinning at any point then your PSU is fine, there is no way you can test the PSU other than what I have posted. Thre is no reason to replace the PSU from what you have posted but I do not object if you want to submit an RMA and have it replaced.

Hi Ladyke

Zeer bedankt voor het andwoord! Ik ga het proberen om met het voorgestelde programma de Fan te zien draaien. :)
Blijf het toch een beetje raar vinden dat er geen programma bestaat die de staat van een voeding kan controleren.
Zeker geen vraag naar....:)

mvg
Deparis

ps gaat elke moderne voeding even draaien bij opstarten?

in de duurdere voedingen zit het wel ;) dit is de corsair link module.
tuurlijk deze voedingen zijn een pakje duurder :evil:
de temperatu van zo een voeding ligt lager dan je zou denken hoor ;) ik doe aan extreem overclocken (ln2 enzo) en heb een 860 watt voeding getest die ook automatisch zijn fan laat daaien. de CPU draaide ronde de 6GHZ en de GPU was ook hoog overgeclockt en hier heb ik de fan ook amper zien
draaien, nu na 3 urtjes dan ging ie wel draaien ;)

ps gaat elke moderne voeding even draaien bij opstarten?

ik denkt dat als er een bepaalde load op staat bij het booten dan wel ja, denk dat enkel bij jou type voeding niet is.
maar gebruik je een externe GPU (pci-e ?) of de onboard van je CPU ?

Laatst bewerkt:
I heb een gtx660 gewoon standaard geklokt. Het idee van een 750 watt voeding is dat ik ter zijnde tijd ook een tweede kaart erbij kan zetten (sli) met dezelfde voeding.
Het is nu dus een beetje overkill. Het vreemde is ook dat mijn behuizing een stoffilter heeft aan de voorkant maar omdat de fan van de voeding uitstaat wordt door dat gat aan de achterkant alle lucht naar binnen gezogen... zonder filtering dus...duh :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan