Temperatuur voeding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dylanh

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2013
Berichten
124
Hallo,

Weet iemand een programma waarmee je kan zien hoe warm de temperatuur van de voeding kan zien?

Sinds ik nieuwe case fans heb gekocht en me zijpanneel dicht zit voel ik aan de achterkant warmte; niet echt dat ik me verbrand maar gewoon warm.

Omdat ik nooit eerder aan de voeding heb gevoeld hoe warm die werd wil ik de temperatuur weten.

- Dylan
 
Hoi,

Volgens mij zijn daar geen programma's voor. Maar heb je de case fan's goed geplaatst in en uit moet een beetje in evenwicht zijn.
 
Inderdaad. De voeding heeft geen "data" verbinding met het moederbord. Dus kan dat zo niet gemeten worden.
De eenvoudigste manier is om een thermometer te nemen en die in de luchtstroom van de voeding te bevestigen.
Je meet dan de temp van de lucht, niet van de voeding. Of dat verschil zo belangrijk is weet ik niet. Ik denk het niet want anders hadden ze het wel zo gemaakt dat het te meten was.
Daarnaast kun je ook een temperatuursensor nemen en die via een interface op de pc aan sluiten en een programma kan dan de temp laten zien.....Maar ik denk dat dit het doel heel ver voorbij schiet.
 
Hoi,

Volgens mij zijn daar geen programma's voor. Maar heb je de case fan's goed geplaatst in en uit moet een beetje in evenwicht zijn.

Ik heb 1 fan die tegenover de CPU fan zit, in het zijpaneel als inlaat, ik heb 1 fan onder in het zijpaneel (voor videokaart) en ik heb 1 in de achterkant als uitlaat.
 
Hoi,


Ja dat zou goed moeten zijn dan zou ik inderdaad zoal kostenzer al meld er dat je er niet zo wakker van hoeft te leggen.
 
er kan een 'betere luchstroom' gekregen zijn, waardoor er meer stuwing is om de warmte uit de psu te krijgen
 
er kan een 'betere luchstroom' gekregen zijn, waardoor er meer stuwing is om de warmte uit de psu te krijgen

Dus de luchtstroom die ik nu heb is wel goed?>

[smallIMG]http://i41.tinypic.com/20gyuzs.jpg[/smallIMG]

Rood is uit
Blauw is in
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo te zien zit er een 120mm fan in de voeding en dat is ook een outtake, overigens is het normaal dat daar warme lucht uitkomt, die neemt ook wat mee van de warmte in de kast.
Die 2 uitgang op de kast onder die outtake gooit een beetje roet in het eten of er moet een overdruk in de kast onstaan maar meestal werkt zoiets als een kortsluiting voor de fan die er boven zit, die doet dan niet veel.
 
Hoi,

2 in en 1 uit dus lucht wil ook door de voeding naar buiten als je 1 van de 2 uirt zet ben je het kwijt denk ik en anders ik zie dat je achter nog een plaats heeft voor een ventilator misschien daar 1 naar buiten laten blazen.

Heb even formaat foto aangepast past nu wat beter
 
Laatst bewerkt:
De bovenste fan zou best wel eens de ventilator op de processor kunnen zijn.
Dan zit er volgens mij ook nog een direct rechts naast het netsnoer, namelijk die van de voeding.
 
Ik heb een fancontroller + temperatuur sensoren, is het nodig om een sensor ergens op de voeding te plaatsen? Zoja waar?
 
De oranje pijl is de luchtstoom uit je voeding.
Waarschijnlijk is er vanuit de voeding ook nog een luchtstroom de kast in.

luchtstroom voeding.jpg

Je hebt
een fancontroller + temperatuur sensoren
Wat moet ik me daar onder voorstellen? Heb je een afbeelding?

is het nodig om een sensor ergens op de voeding te plaatsen? Zoja waar?
Een sensor meet iets. Hier de temperatuur neem ik aan.
Die moet je dus daar plaatsen waar je de temperatuur wilt weten.

Ik vraag me dan af hoe de gemeten waarden dan weergegeven worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan