Temperatuur Zalmman reserator 48 graden ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

DRADA

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2003
Vandaag eindelijk een waterkoeling gekocht,vind de zalman reserator errug mooi :D alles geinstalleerd proef gedraaid geen lekken dus na twee uur testen ik pc aan en vol spanning kijken naar de temperatuur,:eek: zie ik dat de temperatuur op 48 graden staat ,dat had ik ook toen ik nog luchtkoeling gebruikte:confused: terwijl ik nog niet eens aan het overklokken ben of zware benchmarks aan het draaien ben,weet iemand een tip? ik heb mijn waterpomp naast mijn pc staan op een centimeter of 15. en hij staat vrij.

heb van waterkoeling geen verstand
temp is inderdaat tamelijk hoog
is er genoeg koelvloeistof in,circuleert de pomp goed

Euhh heb er alleen gedestilleerd water inzitten geen koelvloeistof en de pomp circuleert volgens mij goed,al is dat moeilijk te zien met die donkerblauwe slangen.
maar als ik er aan voel (de slangen dus) voel ik het stromen.
moet er koelvloeistof in?? en zoja hoeveel?? tankinhoud is 2 1/2 liter en heb hem nu volgens de handleiding voor 90% afgevuld met gedestilleerd water.

Helaas denken mensen dat met waterkoeling de temperatuur lager wordt dan met luchtkoeling. Je hebt toch te maken met de kamer temperatuur, kouder kun je de vloeistof niet krijgen. Gedestileerd water is goed als koelvloeistof.

Ok das duidelijk ,maar snap alleen niet dat de temperatuur nu gemiddeld op 48 graden staat terwijl met lucht koeling ik ongeveer op 37 graden stond.
das een verschil van 11 graden en dat vind ik redelijk veel .

Geplaatst door crash
Helaas denken mensen dat met waterkoeling de temperatuur lager wordt dan met luchtkoeling. Je hebt toch te maken met de kamer temperatuur, kouder kun je de vloeistof niet krijgen. Gedestileerd water is goed als koelvloeistof.

stel je voor dat in zijn pc kamer 29° (aangezien de buiten temperatuur nu)

dus zou zijn water zo een 20° graden moeten zijn aangezien zijn waterreservoir op de grond staat en warmte stijgt,dus komt ff 24° bij

water dat circuleert is nog kouder ,hoe komt het dat warmer word als luchtkoeling, lijk mij onlogisch

ik zou ff bellen naar leverancier

Ok maar zal eerst weer mijn aansluitingen nalopen voordat ik naar de winkel ga om verhaal te halen,heb ik al eerder gedaan maar je weet maar nooit.
zou een gedeelte koelvloeistof erbij helpen?

hmm heb geen waterkoeling gekocht voor de show,dat ik m mooi vind is meegenomen maar wil gaan overklokken ,en mijn pc was net een straaljager en nu nauwelijks meer hoorbaar.dus dat is voor mij de reden dat ik waterkoeling heb aangeschaft.
Maar de vraag was heeft het nut om koelvloeistof erbij te doen, en zo ja hoeveel dan???

hoe heb je je temperatuur bekeken doooor software of in bios

voor koelvloelstof te gebruiken zou ik meer informatie raadplegen aangezien het wat dikker is of water

Ik heb gekeken in het bios en op asus probe (temp.meter hoort bij mijn moederbord ) en ook motherboard monitor5 en allemaal geven ze rond de 48 graden aan ,en dan doe ik nog niks.geen zware programma,s,benchmarking of wat dan ook

Alles opgelost bleek dat de bevestiging van het koelingsblok niet voldoende aansloot op de cpu.
heb er andere schroeven ingezet en een stuk strakker aangedraait en temperatuur staat nu op zo,n 36 graden :D en na 24 uur benchmarken met prime95 op 47 graden
:love:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan