Temperatuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

Balli Bappi

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2009
Heeft iemand een idee wat de normale temparaturen zijn voor de processor en videokaart of waar ik dat kan vinden?

hoi

Dat is geheel afhankelijk van welke processor en welke videokaart..etc

dus zo een standaard antwoord kan daar niet op gegeven worden.
maar hoe koeler hoe beter natuurlijk en een mooie bovengrens zou 40 graden zijn

ja, het is erg verschillend, als mijn processor 40 graden is vind ik dat hoog.
maar mijn videokaart is idle al 38 graden, tijdens het gamen ongeveer 48 graden.

ja, het is erg verschillend, als mijn processor 40 graden is vind ik dat hoog.
maar mijn videokaart is idle al 38 graden, tijdens het gamen ongeveer 48 graden.

Is opzich niet zo heel erg. Mijne liggen idle op 30 / 40 graden. Als ik ga gamen bijde richting 45 (graka ongv 50). Opzich nog een mooie temperatuur.

Mijn processor is een Intel Core Quad Q6600 en mijn videokaart is een Gigabyte Geforce 9600GT.

30/40/50 graden is niet erg. 60 ligt waarschijnlijk net op het randje. Maar 60 is zo erg ook nog niet.

Mijn processor schommelt wat tussen de 45 en 50 en mijn videokaart tussen de 75 en 80 graden, ik heb het idee dat de temperatuur van de videokaart wat aan de hoge kant is.

nee die temp is ook gewoon goed.
Moderne kaartje worden nu eenmaal zo warm en daar kunnen ze makkelijk tegen.

Een andere koeler zou de temp een heel stuk naar beneden kunnen helpen.

nee die temp is ook gewoon goed.
Moderne kaartje worden nu eenmaal zo warm en daar kunnen ze makkelijk tegen.

Een andere koeler zou de temp een heel stuk naar beneden kunnen helpen.

Ok bedankt, maar is er dan ook een programmatje of site waar ik deze waarden kan vinden?

Ok bedankt, maar is er dan ook een programmatje of site waar ik deze waarden kan vinden?

ff over mijn videokaart (sorry) maar dan stuk ik die ook ff nu ik dit zie

ik heb een asus EAH4870 DK 1G

mare die is normaal als ik gwn achter zit is die 48 graaden en als ik 1 uur of langer een veel trekende grafiese game speel is die tegen de 60 ( dan heb ik het over crysisen fallout 3)

dat is tog normaal want als ik dit zo van jullie lees is dat van mij wel hoog vergeleke met die van jullie

ATi kaarten zijn bestand tegen een temp. van 120 graden celcius dus het ligt er een beetje aan wat hoog is natuurlijk, ik zou zeggen, redelijk normale temp. Had zelf ook ongeveer zo'n temp. met een ATi kaart.

Moderne processortemperatuur tot 50 graden = niets mis mee
videokaart tot 70 graden = niets mis mee
moederbord tot 45 graden = niets mis mee

Moderne processortemperatuur tot 50 graden = niets mis mee
videokaart tot 70 graden = niets mis mee
moederbord tot 45 graden = niets mis mee

Nadat ik zonet ff heb gegamet word mijn videokaart 112 graden is dat dan ook wel normaal?

Niet helemaal. Als ik jou was zou ik even je koeling van je videokaart checken. En ook even kijken of je " Airflow " goed is (Dat betekent dat de lucht in een vloeiende stroom naar de achterkant van de kast kan gaan zonder dat er veel kabels in de weg hangen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan