bassie9
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 27 mrt 2010
Hallo,
Ik heb al een tijdje een probleem met de koeling met mijn pc (IBM Thinkcentre S51 8171-21G). De fans maken veel te veel geluid.
Wanneer er geen programma's open staan:
CPU: 57-60
Internal Temp: 30
Remote Temp: 36
HD0: 45-50
Wanneer er veel programma's open staan:
CPU: 60-71
Internal Temp: 32
Remote Temp: 38
Ik heb al van alles gedaan om hem beter te koelen. Ik heb de koelpasta vervangen, ik heb hem helemaal uitgestoft en in een koele omgeving gezet. Alsnog vliegt ie bij de 70 graden weg. En het duurt niet lang voordat ie op straat ligt
. Ik heb dit gevonden op internet: klikkerdeklik! Het lijkt me sterk dat een BIOS-update de computer koeler zal maker. Ik heb nu versie 2BKT38ANL van 11-11-2004. Er zitten geen kabels in de weg. Wanneer de computer 60 graden is maken de fans niet zo veel geluid maar bij de 70 graden word ik er gestoord van.
Hoe zorg ik ervoor dat die fans niet zoveel herrie maken!
Alvast bedankt
!
Ik heb al een tijdje een probleem met de koeling met mijn pc (IBM Thinkcentre S51 8171-21G). De fans maken veel te veel geluid.
Wanneer er geen programma's open staan:
CPU: 57-60
Internal Temp: 30
Remote Temp: 36
Wanneer er veel programma's open staan:
CPU: 60-71
Internal Temp: 32
Remote Temp: 38
Ik heb al van alles gedaan om hem beter te koelen. Ik heb de koelpasta vervangen, ik heb hem helemaal uitgestoft en in een koele omgeving gezet. Alsnog vliegt ie bij de 70 graden weg. En het duurt niet lang voordat ie op straat ligt

Hoe zorg ik ervoor dat die fans niet zoveel herrie maken!
Alvast bedankt

Laatst bewerkt: