Template gezocht

• Onderwerp starter Onderwerp starter rhpmd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rhpmd

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jun 2009
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om een database op te zetten waarin gereedschappen met een uniek serienummer, toegewezen kunnen worden aan een persoon. Verder wil ik vervolgens gegevens kunnen wijzigen of verwijderen. En een uitdraai geven welke gereedschappen aan een bepaalde persoon zijn gekoppeld.
Heeft iemand een idee of hier een template voor is dat ik zelf alleen nog maar de gegevens hoef in te vullen?

Bedankt!

Heeft iemand een idee of hier een template voor is dat ik zelf alleen nog maar de gegevens hoef in te vullen?
Heel slecht plan. Ofwel je hebt nog weinig kennis van Access, ofwel je bent lui ;). Beide situaties zijn slechte uitgangspunten voor werken met Access. Dit pakket vereist op zijn minst een vooropgezet plan (Functioneel ontwerp) waarin je voor jezelf beschrijft aan welke specifieke eisen jouw db moet voldoen. De kans dat een voorbeeldje dat je van het internet plukt exact aan jouw eisen voldoet is niet zo heel groot. Het lijkt mij dus veel verstandiger als je je eerst wat meer verdiept in dat ontwerp voordat je überhaupt het programma ook maar opstart :). Access is niet te vergelijken met Excel waarin je best snel aan de slag kunt, en al helemaal niet met Word met z'n WYSISYG aanpak. Bij een database moet je eerst nadenken voordat je begint.

Jouw db opzet is daarbij niet zo moeilijk zelf te maken, dus waarom niet eerst zelf geprobeerd? Je kunt je resultaten altijd hier aan het forum voorleggen als je feedback wilt. Daar leer je zelf ook van, en daardoor maak je uiteindelijk ook betere databases. Als je een kant en klaar product wilt waarmee je gelijk kunt gaan invullen, dan zou ik iemand inhuren die n.a.v. jouw wensen en specificaties de db voor je bouwt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan