Barry_127 zei:
ja maar mijn vraag over eigenlijk templates in het algemeen en de bovengenoemde als voorbeeld. Zijn templates sneller of juist niet. en of de bovenstaande een goede template script is om te gebruiken ?
Templates zijn niet bedoeld om snelheid te winnen, snelheid is bedoeld om presentatielogica te scheiden van businesslogica. Ook kunnen templates enorm handig zijn wanneer het aankomt op zorgen dat je designer (als je daarmee samenwerkt) geen PHP kan gebruiken in zijn templates. Met een
include() voorkom je dat dus absoluut niet
Over de manier waarop je templates opzet: dat kan op veeeeele manieren. Je kan een volledige template engine opzetten (denk aan Smarty en TemplatePower) die eventueel ook nog dingen cachen voor die extra performance, maar je kan het ook simpel houden met puur een paar vars die je vervangt binnenin de templates. Je kan zelfs gewoon
include() gebruiken als je 't echt simpel wil houden. Wil je 't cool doen: zie het MVC pattern
Al met al is er niet echt één manier om het te doen, er zijn meerdere. Kep zelf niet echt die code geanalyseerd en ga 't ook niet doen, het enige wat ik je (jullie ?) zou adviseren is dat je stilstaat waar je mee bezig bent. In de tijd dat ik Smarty als template engine gebruikte was ik echt f*cking veel bezig
$tpl->assign( 'varnaam', 'varwaarde' ); te doen, ik schat meer dan 50% van de code. En dat is dus NIET goed. Als je merkt dat je zelf ook stukjes code hebt die je op veel van je PHP pagina's hebt die vrijwel exact 'tzelfde zijn, dan zou ik toch ff gaan nadenken of je daar niet beter iets aan kan doen
Zo ook bij die template tutorial, probeer het eens uit en kijk wat je er van vind. Is het snel en blijft je code er mooi schoon door, toppie !