template

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mywings

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2004
Mijn website heb ik gemaakt a.d.h.v. een template. Nu heb ik een paar keer aanpassingen gemaakt in het template en daarmee mijn oude template overschreven. Wanneer ik nu nieuwe pagina's aanmaak op basis van (nieuwe) template komt toch steeds het oude template op die pagina's. Wie weet hoe ik dit verander?

Templates staan in een eigen dir.
Even via verkenner kijken waar.
En hier dien je dan ook je nieuwe template op te slaan.
Een aangepaste template dien je een NIEUWE naam te geven, de oude blijft dan intact.

Heb je bij save ook staan: as template?
Anders gewoon opslaan: save as
in de template map.

:cool:

respons

Dank voor je reactie. Ik heb in de directory gekeken en vond een aantal gewijzigde templates die allemaal dezelfde naam hebben. Ik ben een beetje bang dat DW er steeds één onthoud die ik niet wil. Het nieuwe template wijzigt daarom w.s. niet de andere pagina's. Ik heb er nu een aantal verwijderd uit de directory maar hij blijft nog steeds hetzelfde doen. Het template dat ik nu gebruik is goed maar bij update houden de pagina's de ongewijzigde versie.
Nog een tip?

Ik werk niet met DW.
Templates in editors zijn basispagina's.
Ze zitten in de template dir.
Wanneer je een site maakt kun je dus zelf iets maken of een template pakken.

Maar.................. nu sla je je pagina op
dit gebeurt dus in een andere dir dan de templates, nl
in je homepagemap. (Of indein je meerdere sites hebt één van de homepagemappen)

Wanneer je nu een nieuwe pagina bij wenst te maken voor je site dien je niet een template te pakken, doch een bestaande pagina en deze te bewerken en op te slaan onder de goede naam.

Maar nog beter is het om voor een nieuwe site een eigen basis of opzet pagina te hebben,
Dit is dus je bewerkte template.
Deze pagina, alleen met linken een header en footer, doch geen content sla je op in je homepagemap met de naam opzet.html
........... en bij toevoegen van een of meerdere pagina's laadt je opzet.html in en voegt je content toe, dan opslaan onder de goede naam.

Want indien je wederom de template wenst te gebruiken komt die uit je template dir. Dus anders dan wat je wenst.
Tenzij dat je je gewijzigde template ook als template in de template dir opslaat als template:
zie Step 3: Customize the Template http://www.und.edu/template/instructions.html

Snuffel hier eens:
http://www.google.nl/search?q=dream...ient=firefox-a&rls=org.mozilla:nl-NL:official

:cool:

Laatst bewerkt:
Bedankt, ik ga het uitzoeken.
Heb inmiddels alweer een ander probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan