templates

Status
Niet open voor verdere reacties.

nob0dy

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2013
Hallo,

Na een tijd met HTML/CSS bezig geweest te zijn wil ik nu een stapje verder gaan en dat is php.
Ik heb HTML/CSS geleerd doormiddel van templates die ik aanpas e.d.
Ik probeer nu al een tijdje fatsoenlijke php templates te vinden maar dat aanbod is nogal schaars..
En een heleboel zijn ook wordpress templates.
Kan iemand mij helpen aan een website die php website templates aanbied? (GRATIS)

Bedoel je zoiets als onderstaande

code.google.com/p/autosite/source/browse/trunk/ autosite --username DJDataB%40gmail.com/ autositeV2.8/layout2/templates/user.Qtemplate

bekijk ook class Qtemplate
Qhtml
en translate en properties

Nee ik bedoel meer zoiets als dit.
Je download een complete website die je naar eigen wens kunt aanpassen.

Bij HTML ben ik daarmee begonnen en op die manier geleerd hoe ik een volledige website maak.
Nu wil ik dat met PHP net zo doen aangezien de manier van leren mij bevalt.

@kenikavanbis: Kom je nu serieus met een eigen template class brouwsel? Waarom verwijs je niet gewoon naar algemeen geaccepteerde (en goed gedocumenteerde) templating systemen zoals Twig en Smarty?

@nob0dy: Het vorbeeld dat je geeft heeft weinig met PHP te maken, dat is gewoon een HTML/CSS template die je kunt downloaden.

Als je die met PHP wilt gebruiken zodat al je pagina's er hetzelfde uit zien kun je dat eenvoudig weg met wat PHP include()'s doen.

De basis is opsplitsen in 3 bestanden, header, content en footer.
Vervolgens heb je een bestand waarin je dit doet:

PHP:
<?php include('templates/header.php'); ?>
<h1>Pagina inhoud</h1>
<p>Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.</p>
<?php include('templates/footer.php'); ?>

Waarbij de header en footer dus in een apart bestand zitten, zo hoef je maar één ding in je footer te wijzigen en overal waar je deze methode gebruikt zie je die wijziging dan terug.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan