Tempratuur laptop omlaag krijgen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

suusjegrond

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2007
Hoe krijg ik de temperatuur van mijn acer 7520 omlaag...
Ik word helemaal gek van dat ***** ding..
Eerst deed die helemaal niks meer maar door het bakken van het moederbord heb ik hem weer aan de gang gekregen...

En werkt bijna alles weer... Alleen de muis is op een of andere manier overleden...

Maar nu ik mijn temperaturen controleer kom ik er achter dat hij op het opstarten al 100 graden is....

Kan dit ook het probleem zijn van het niet goed afspelen van mijn sims...

Probeer de laptop een beetje stofvrij temaken.
Dat kan nog best aardig helpen

Dat heb ik al gedaan want zoals je kon lezen heb ik mijn moederbord gebakken en dus heb ik de hele laptop uit elkaar gehaald....

Hoe krijg ik de temperatuur van mijn acer 7520 omlaag...
Ik word helemaal gek van dat ***** ding..
Eerst deed die helemaal niks meer maar door het bakken van het moederbord heb ik hem weer aan de gang gekregen...

En werkt bijna alles weer... Alleen de muis is op een of andere manier overleden...

Maar nu ik mijn temperaturen controleer kom ik er achter dat hij op het opstarten al 100 graden is....

Kan dit ook het probleem zijn van het niet goed afspelen van mijn sims...

ik denk dat met het bakken van je moederboird je tempratuur metertje naar de philisteinen is en standaard verkeerde metingen laat zien

en er dus eigenlijk geen probleem meer is!

want 100 graden bij opstarten is onmogenlijk
en ik hoop niet dat je de muis mee hebt gebakken :P

weet ook bij dat soort tempraturen schakelt de computer automatisch af dus klopt de meting niet

Laatst bewerkt:
Zo is het dus allemaal niet.......

De Aspire 7520 heeft een koeling-probleem, met name van de viodechip.
Dat in combinatie met de verkeerder soort soldeer op moederbord/videochip, zorgt voor het defect raken van de videochip.
Het "bakken" kan er inderdaad voor zorgen, dat alles weer werkt, maar lost uiteraard niet het koelingsprobleem op....

Wat ik vaak doe is het volgende:

Verwijder de koeling van de videochip en verwijder alle oude koelpasta van zowel videochip als de koeling.
Breng dan op de videochip nieuwe koelpasta aan, leg daarop een GOED SCHOONGEMAAKT muntje van 5 eurocent, daarop weer koelpasta en dan de koeling weer monteren.
Hiermee wordt het koel-oppervlak groter en blijft de temperatuur lager.

100 graden bij opstart?
en dat moet een goede meting zijn?

lijkt mij stug mrmusic

Hallo, topicstarter!
Ik heb ook een Acer van de 75xx series en had dezelfde probleem!

De oplossing bij mij was heel simpel:
Ik zoog met een stofzuiger aan de opening van de fan aan de buitenkant van de laptop.
Doe dit intensief en langdurig (5 minuten).
Je kunt natuurlijk ook een hogedrukspuit gebruiken. Al heb ik geen idee waar die dingen verkrijgbaar zijn.

Na mijn laptop stofvrij gemaakt te hebben wordt ie niet warmer dan 50-55 graden!
Voorheen was dit 80-90 graden. Een groot verschil dus...

Succes!

Laatst bewerkt:
Langdurig een stofzuiger bij een laptop opening, zou ik afraden. Dit in verband met statische elektriciteit, die een stofzuiger kan opwekken, door de lucht stroom.

Hogedrukspuit? Mag toch hopen dat je het over een busje perslucht hebt?:confused:
images

Nou bedankt allemaal voor de tips...
Maar dat van het schoonmaken helpt helaas niet want mijn laptop is helemaal stof vrij...

Het kan idd zo zijn dat het temperatuur metertje niet meer werkt...

Ik ga de oplossing met de 5 cent eens proberen...

De oplossing met de 5 cent was het dus absoluut niet...
Nu doet ie wederom helemaal niks meer...
zelfs het bakkenhelpt niet meer dus denk dat ie echt gestorven is...
Want het lampje van het opladen van de accu brand niet eens meer...

Dus dat word weg gooien en sparen voor een nieuwe...

Nee ik bewaar hem.. wie weet kan ik de onderdelen ooit nog eens gebruiken of vind ik er nog een oplossing voor...

Nee helaas is de laptop 2,5 jaar oud...
snap er niks van maar denk dat het moederbord nu echt naar de knoppen is....
Ik zal nooit meer een acer kopen...
nu maar eens kijken wat ik dan wel ga kopen...

Oh jawel want ik ban absoluut niet tevreden over Acer...
Het probleem bij deze serie laptops ligt bij hun en niet bij de gebruikers...

En dan nog is de levensduur van een laptop langer dan 2,5 jaar he...
dat ie misschien niet meer zo goed loopt is wat anders maar het is niet de boedeling dat ie na 2,5 jaar helemaal niks meer doet...

En als je ff rond kijkt hier zie ja dat ik echtr niet de enigew ben met dit probleem...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan