tempratuur systeem ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

remcos

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2003
ik had gehoord dat je kon bekijken wat de warmte van je cpu enzz was in windows dit leek mij stug maar kan dit of is het ge*** ?

dat kan inderdaad ja.

Gebruik hiervoor het programma AIDA32 voor of speedfan :thumb:

Mits je in je pc natuurlijk die voelertjes hebt zitten, anders valt er niets te meten.

Mits je in je pc natuurlijk die voelertjes hebt zitten, anders valt er niets te meten.

wat bedoel je met "voelertjes"?
draai hier ook aida, geeft alles goed weer, dus ik heb voelertjes op m,n pc?

Soms zit er bij je mobo vaak een cdtje met zo'n proggie. Die meet het vaak beter dan de andere. Welk Merk heb van moederbord?

Sensors.

Deze sensors zitten in de pc. Als deze er niet zitten kunnen er ook geen temperaturen gemeten worden. Deze moeten zoals hangmat al zei aanwezig zijn in je pc! Volgens mij zijn er maar weinig pc "zonder" deze sensors. Als er een fan is geplaats moeten deze toch aanwezig zijn, zo ook een videokaart e.d.
Voor Remcos: je kan ook eens kijken in je Bios. Alleen is dit erg omslachtig omdat je dan iedere keer in je bios moet kijken tijdens de opstart van je pc ( als dit mogelijk is). Dus andere proggies zoals bovengenoemde Aida32 is aan te bevelen.

Laatst bewerkt:
oke het is gelukt mooi programma trouwens hoef je pc niet meer open te maken om te kijken wat er in zit

wat dacht je van MBM 5? (motherboard monitor 5). Geheel gratis en perfect programma

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan