Ten einde raad, net als mijn laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

plien89

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2008
Hoi allemaal,

Ik ben hier nieuw, dus snap er nog niet veel van, maar dat komt wel.
Ik heb een laptop FujitsuSiemens Amilo Lserie.
Er zijn verschillde gebreken merkbaar aan dit ding, en graag zou ik van jullie advies hebben of hij uberhaput nog te redden valt.
Het volgende:

-Scherm is roze waar het wit hoor te zijn, soms kleuren sommige pixels ook groen
247555307_3_KsGL.jpeg

Is dit te redden?!

- Kapotte toetsen, (zijn keyboards na te bestellen? kosten?
247555306_3_mu4m.jpeg

Is het bios scherm ook verkeerd van kleur?

Als je scherm stuk is, dan zouden de witte letters daarin ook rose moeten zijn.

Er zijn ook testprogrammaatjes zoals "LCDtest" waarmee je je scherm kan testen op kleurweergave en defecte pixels.

Laatst bewerkt:
Is het bios scherm ook verkeerd van kleur?

Als je scherm stuk is, dan zouden de witte letters daarin ook rose moeten zijn.

Er zijn ook testprogrammaatjes zoals "LCDtest" waarmee je je scherm kan testen op kleurweergave en defecte pixels.

Delen van de letters zijn roze, dus niet alles. Gekke is dat om de zwarte tekst heen de randjes wel wit zijn..
LCDtest heb ik gedaan, maar word ik niet veel wijzer van

Dat klinkt niet goed als je zelfs in de bios al verkeerd beeld hebt.
Mogelijk heb je een kabelbreuk in de scharmieren naar je scherm, of het scherm zelf is defect, of de videochip.

Het LCD test tooltje zou achtereenvolgend 5 verschillende schermkleuren moeten laten zien als je doorklikt met spatie bv.

1. Wit
2. Rood
3. Blauw
4 Groen
5 Zwart

Zie je elk scherm correct, dus het hele scherm in alleen die ene zuivere kleur of zie je strepen, blokjes, rare dingen, schaduwen et cetera in een bepaalde kleur?

Wat is er stuk aan je toetsenbord?

Dat klinkt niet goed als je zelfs in de bios al verkeerd beeld hebt.
Mogelijk heb je een kabelbreuk in de scharmieren naar je scherm, of het scherm zelf is defect, of de videochip.

Het LCD test tooltje zou achtereenvolgend 5 verschillende schermkleuren moeten laten zien als je doorklikt met spatie bv.

1. Wit
2. Rood
3. Blauw
4 Groen
5 Zwart

Zie je elk scherm correct, dus het hele scherm in alleen die ene zuivere kleur of zie je strepen, blokjes, rare dingen, schaduwen et cetera in een bepaalde kleur?

Wat is er stuk aan je toetsenbord?

Geen idee wat bios is, maar ik geloof je. Als ik dat tooltje erover haal krijg ik inprincipe de kleuren wel goed te zijn. Maar als de letters wit zijn van de kleur dan zijn die wel een beetje roze.

Mijn toetsenbord missen 2 toetsen af, 1 helemaal en 1 alleen het toetsje, maar die is zelf wel kapot.

Ik zie geen oplossing om je problemen via het forum te fixen, je zou eens je PC naar een reparatie afdeling kunnen nemen en een prijsopgave vragen voor reparatie.
Dan weet je of het de moeite waard is.

PS je schrijft dat wat wit hoort te zijn, rose wordt.
Welke kleur heeft het eerste witte scherm dan in je test?

Ik zie geen oplossing om je problemen via het forum te fixen, je zou eens je PC naar een reparatie afdeling kunnen nemen en een prijsopgave vragen voor reparatie.
Dan weet je of het de moeite waard is.

PS je schrijft dat wat wit hoort te zijn, rose wordt.
Welke kleur heeft het eerste witte scherm dan in je test?

Ooh, dat was wit? :-P
Ja, het leek bij mij dus roze!

Zie nog steeds geen oplossing.

Is dat trouwens plotseling zo gekomen, of direct nadat je iets veranderd of geinstalleerd had?

Zie nog steeds geen oplossing.

Is dat trouwens plotseling zo gekomen, of direct nadat je iets veranderd of geinstalleerd had?

Ik ga er ook niet vanuit dat je een oplossing hebt die ik zelf kan uitvoeren..
maar voor ik dus naar zown reparatieshop ga wilde ik ff weten of er werd gedacht dat ie nog te redden was

alles is te redden:cool::cool:
alleen als het het scherm is kunnen de kosten hoog oplopen.
Via e-bay een toetsenbord á20 euro
maar bij het scherm moet je eens de drivers opnieuw proberen te installeren...

huh?!

Het raarste wat er maar kan gebeuren, is gebeurd.
Het scherm is nu weer even wit.
Is wel eens vaker voorgekomen, maar hij is nu gewoon langer dan 10min helemaal in orde(het scherm en de kleuren dan).
Maar nu kraak mn koeling, denk ik.
Zo'n spuitbusje kopen om er doorheen te jagen?

Groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan