Ten einde raad (voeding fout)

Status
Niet open voor verdere reacties.

happydownload33

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2009
Hallo iedereen.

Ik loop stage bij een computerbedrijf en heb bij datzelfde bedrijf een computer samengesteld.

Vervolgens mee naar huis gekregen en ja hoor dag later was het raak.

mijn computer liep te tikken. (kast opengemaakt en kwam tot de conclusie dat het mijn voeding was).

Vervolgens vanalles geprobeerd naderhand op advies via forums voeding ingewisseld voor een nieuwe voeding.
Oude is in andere pc gezet en deze werkte gewoon goed.

vervolgens weer thuis gezet en ja hoor weer terug bij af.

Doordat ik te weinig ruimte had voor me geluidskaart (te weinig afstand tussen vid kaart en geluidskaart) is er ook een ander moederbord in gegaan.
na ook deze vervangen te hebben en de verwachting te hebben alles opgelost te hebben gebeurde het bij thuiskomst opnieuw.

Ik ben echt te einde raad en hoop dat jullie me kunnen helpen.
hieronder configuratie pc voor vervangen moederbord.
Moederbord = Asus M3N-VM AMD2+ mini atx
Amd Phenom 2 X955 3.2 ghz quadcore
Win Xp home 32 bit
Corsair Xms geheugen ddr2 1066mhz 4 gb
Glacialpower 650W voeding met fan aan de onderkant.
Behuizing = Coolermaster HAF922
Hdd = Seagate barracuda 160gb en Maxtor 250gb
Geluidskaart = creative X-Fi Fatal1ty Professional Versie
Vid kaart = Geforce 8200 Onboard.

Nieuwe configuratie.!!
Moederbord = Asus M3N WS(Workstation) AMD2+ Atx Moederbord.
Amd Phenom 2 X955 3.2 ghz quadcore
Win Xp home 32 bit
Corsair Xms geheugen ddr2 1066mhz 4 gb
Glacialpower 650W voeding met fan aan de onderkant.
Behuizing = Coolermaster HAF922
Hdd = Seagate barracuda 160gb en Maxtor 250gb
Geluidskaart = creative X-Fi Fatal1ty Professional Versie
NIEUW = Vid kaart Gainware GTX285 2GB

Aangesloten onderdelen !!
Trackir ->USB
5.1 geluidset Logitech X530
Saitek X52 Pro ->USB
Muis ->USB
toetsenbord
Headset
USB adapter (Wireless usb stick van Sitecom)

Ik heb ook een soundfile geupload met het geluid dat uit mijn voeding komt.
LETOP SOMMIGE MENSEN HEBBEN KANS DAT ZE HET NIET HOREN VANWEGE DE FREQUENTIE!!.
OUDE MENSEN HOREN DIT NIET!!

http://rapidshare.com/files/312638129/29102009020.mp4.html

even over mijn stage begeleider deze is ook ten einde raad

Welkom op Helpmij! :thumb:

Heb je het systeem al eens meegenomen naar de zaak waar je stage loopt om te checken of het daar ook "tikt"... (het zou eventueel "rommel" op het net kunnen zijn dat de voeding stoort...)?

Of hang hem eerst thuis even op een totaal andere groep (andere fase).... indien mogelijk...

Laatst bewerkt:
Hoe ben je tot de conclusie gekomen, dat het de voeding betreft ?
Zoals je het beschrijft, denk ik eerder aan een defecte HDD.

Waarom heb je niet meteen ook ander merk (A-merk) voeding geprobeerd dan? Dat merk dat jij gebruikt ken ik totaal niet.

Zoemen van voedingen houdt voor mij altijd in dat er sprake is van overbelasting óf kortsluiting. Als ik ervan uit mag gaan dat je weet hoe je een moederbord inbouwt (incl. het gebruik van afstandhouders, zodat er geen onderdelen van het moederbord rechstreeks de systeemkast raken) zou ik vermoeden dat er sprake is van algemene overbelasting voeding danwel overbelasting van een van de spanningslijnen op de voeding.

Dus nogmaals mijn suggestie om eens een A-merk voeding toe te passen. hier staan die A-merken genoemd (voorzover toen bekend/getest).

Succes,

Tijs.

Hoe ben je tot de conclusie gekomen, dat het de voeding betreft ?
Zoals je het beschrijft, denk ik eerder aan een defecte HDD.

Dat was inderdaad ook mijn eerste gedachte.... schijven kunnen de meest vrolijke geluiden maken (jammer dat dat meestal een veeg teken is...) maar ja, als iemand zeker weet dat het uit zijn voeding komt........

of de processorkoeler, of een kastkoeler

Glacialpower had ik ook nog nooit van gehoord. Het merk is niet eens zo slecht. Goed B-merk, zeg maar.
De 650W (eigenlijk meer een 500-550W) staat als stil bekend.
De 550W als zeer luidruchtig.

Heb je het systeem al eens meegenomen naar de zaak waar je stage loopt om te checken of het daar ook "tikt"... (het zou eventueel "rommel" op het net kunnen zijn dat de voeding stoort...)?

Of hang hem eerst thuis even op een totaal andere groep (andere fase).... indien mogelijk...

Ja hij heeft daar al een aantal uren gestaan :(
meer als een week 24/7
en toen heeft deze niks van zich laten horen.

HDD is het niet geluid komt echt van voeding af , op dit moment is mijn voeding weer stil maarja als je niet oppast begint ie weer.

Aantal handelingen die raar waren!
PC heeft hele dag uitgestaan(en ook echt uit niet in standby of iets) (wel onder stroom)
stage = van 9 tot 6 en vanaf stage naar huis = 5 min.

Verder als mijn pc tikt en ik doe Knopje om van 1 naar 0 dan is tikken heel erg zacht doe ik em weer om van 0 naar 1 dan is ie weer luider.

Miss is zon a merk ook wel goed idd was ook me volgende stap

Laatst bewerkt:
Je bedoelt het knopje van de voeding zelf?
Als je die op 0 zet blijft hij heel zachtjes tikken?????? :shocked:
Hij stopt pas als je de stekker uit het stopcontact trekt?
Op je werk tikt hij niet en bij jouw thuis wel?

heb ik idd ook al geprobeert deze doet dat dan ook.
het rare was wel dat als ik men voeding weer terug doe ik andere stopcontact dat mijn pc dan 3 dagen stil is en dan weer begint.

Wat wordt er bedoelt met andere rommel.

zit er trouwens ook over te denken om corsair voeding te nemen van 750 W

Als je een elektroknutseltechneut naast je hebt wonen die er op los experimenteert kan het afgelopen zijn met die mooie sinus ja.
Ik geloof dat de term "hoogfrequente storingen" ook nog meedoet maar echt verstand heb ik er niet van :o

Als je een elektroknutseltechneut naast je hebt wonen die er op los experimenteert kan het afgelopen zijn met die mooie sinus ja.
Ik geloof dat de term "hoogfrequente storingen" ook nog meedoet maar echt verstand heb ik er niet van :o

Helemaal goed... maar ook een machinefabriek in de buurt, teveel tl-bakken in je huis van de goedkope soort (of in het huis van de buren)....

Opgelost

hallo iedereen.
ik ben blij te zeggen dat het is opgelost het bleek idd een probleem te zijn op het electranet.
vaak wordt dit onderdeel onderschat.

Maarja mijn verhaal.
Ik heb van mijn stagebegeleider de vraag gekregen me pc ergens anders aan te sluiten net als Erpcity al aangaf in het begin.

Vervolgens deed deze het bij de buren niet....

dus ben gaan zoeken alle stekkers eruit inc pc van me broertje op zwart.
vervolgens verder gekeken,

en verrekt.

HET BLEEK DE VOEDING VAN ME PA ZIJN LAPTOP TE ZIJN(poweradapter) die dit hele zooitje veroorzaakt.

zo zie je maar weer ik leer ook iedere dag weer eens bij.
:):)

Maarja hier kan de rest ook wat mee want er zijn zat topics hiervan en mensen kunnen hier wat van opsteken.:thumb:

Dit was zeker leerzaam.
@ErpCity: Goede hint van je dat daarnaar óók gekeken moest worden. :thumb:

Tijs.

Bedankt iedereen voor jullie hulp .

HELPMIJ CREW => Zorg ervoor dat andere mensen hier ook naar toe gaan met zulkgelijk probleem.

Mooi dat het is opgelost maar je hebt één van mijn vragen niet beantwoord.
De aan/uit-knop van de voeding...
Als je die op 0 zette bleef hij heel zachtjes tikken?

ok

nou ik weet daar ook wel een reden voor .

hetgeen van de stopcontact naar de laptop = 220 volt deze wordt geconvert naar 12Volt als een voeding(van een laptop of andere apparaten) niet goed werkt kan dit voor gedonder zorgen, doordat er een hogere frequentiele storing is reageren andere apparaten daar ook op dus onderandere mijn televisie die zachtjes tikte maarja mijn voeding reageerde er dus ook op omdat er stroom op stond op dat moment dus input 220 volt.:thumb:

Maarja mijn nieuwe pc loopt als een trein (die stil over de rails rijd:D:D)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan