Ten einde raad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Machine Head

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2007
Hallo
Ik heb problemen met mijn geluids kaart. In eens uit het niets deed mijn geluid het niet meer. Ook niet bij de koptelefoon output.
Ik heb Windows XP Home Edition opnieuw geinstaleerd omdat ik dat al langer van plan was.
Ik probeer de driver te instaleren van mijn geluidskaart. Deze driver heb ik gewoon van de Dell site afgehaald. Dit heb ik wel eens eerder gedaan en werkte perfect.
Alleen nu is het probleem bij het uitvoeren van de Instalatie kom er een foutmelding.
Genaamd "Error Installing iKernel.exe: (0x10000)" Ik heb dus op intrenet gezocht over deze fout melding.
Toen kwam ik op de Microsoft site uit hoe je deze fout melding kunt verhelpen. Namelijk door je Windows Xp cd in je drive te doen en dan bij uit voeren CMD. En dan moet je een commando intypen. Dat comando staat op op de microsoft site, Maar deze werkt dus niet bij mij:(
Ik ben nu echt helemaal ten einde raad en ik heb echt geen idee wat ik nu nog moet doen.

Ps dit is de Microsoft uitleg van iKernel; http://support.microsoft.com/kb/810608/nl

Mvg Roy

Wat doet het precies niet en waarom niet? Wat gebeurt er precies?

Nou het zit zo als ik met wmp muziek afspeel krijg ik de volgende error;

Windows Media Player kan het bestand niet afspelen omdat er een probleem met uw geluidsapparaat is geconstateerd. Misschien is er geen geluidsapparaat op de computer geïnstalleerd, wordt het geluidsapparaat gebruikt door een ander programma of functioneert het niet op de juiste wijze.

Ik kijk dus bij Apparaat beheer en zie dat mijn geluidskaart een gele vraagteken en een uitroepteken heeft.
Ik wil dus de driver van de dell site gebruiken, want mijn computer is een Dell. En je kan daar per type pc, de benodigde drivers instaleren.
Maar als ik de setup gedownload heb en ik wil hem starten komt het probleem;

Error Installing iKernel.exe: (0x10000)

Ik heb dus op intrenet gezocht om dit te verhelpen. Ik kwam op de Microsoft site uit. Daar staat hoe je een iKernel error kunt oplossen.
Maar dit werkt bij mij niet, Je moet naar Start - Uitvoeren - CMD - En dan ;

Plaats de cd van Windows XP in het station, typ Expand letter_cd-rom-station:\i386\bestandsnaam.tl_ station:\Windows\system32\bestandsnaam.tlb en druk op ENTER, waarbij bestandsnaam de naam is van het bestand dat u wilt uitvouwen en station de letter is van het station waarop Windows is geïnstalleerd.

Maar iedere keer als ik dan op enter druk komt er te staan ;

Kan invoerbestand niet openen: E:\_cd-rom-station:\i386\Stdole.tlb.

Ik snap er echt helemaal niks meer van :confused:

Op welke schijf (letter) is Windows geinstalleerd en welke letter heeft het cd station waarin je de Windows cd stopt?

Windows is geinstalleerd op C. Mijn cd drive zit op E , hier zit natuurlijk ook de cd in van XP.

En tik dan hier eens precies de regel zoals je die op je pc ingeeft, dus niet zoals Microsoft zegt, maar wat jij daadwerelijk in tikt

Als je dan de opdrachtregel aanpast met " E:\i386\Stdole.tlb " inplaats van " E:\_cd-rom-station:\i386\Stdole.tlb " zal het beter gaan.

Wat ik net geprobeert heb en ook niet werkte is;

Expand E:\i386\Stdole.tlb_ C:\Windows\system32\Stdole.tlb

Er komt dan te staan; Kan invoer bestand niet openen

Laatst bewerkt:
Als je dan de opdrachtregel aanpast met " E:\i386\Stdole.tlb " inplaats van " E:\_cd-rom-station:\i386\Stdole.tlb " zal het beter gaan.

Dat bedoelde ik, maar dan ook het 2e gedeelte waarschijnlijk, naar de C:

Volgens ons type je die regel niet goed, nogmaals mijn vraag, type hier eens precies wat je ingeeft...
Het moet zijn:

Expand E:\i386\Stdole32.tlb C:\Windows\system32\Stdole32.tlb

Laatst bewerkt:
Nope windows geeft altijd netjes aan door een underscore welke bestanden te expanden zijn dus de juiste notatie is:

Code:
Expand E:\i386\Stdole32.tl_ C:\Windows\system32\Stdole32.tlb

Nope windows geeft altijd netjes aan door een underscore welke bestanden te expanden zijn dus de juiste notatie is:

Code:
Expand E:\i386\Stdole32.tl_ C:\Windows\system32\Stdole32.tlb

Je hebt gelijk, te snel getypt, staat precies zo op de Windows site van de link

Oke bedankt het heeft gewerkt om de bestanden over te zetten. Waarschijnlijk heb ik gewoon te snel getyped.
Maar nog steeds heb ik bij het instaleren van mijn driver. De error ; Error Installing iKernel.exe: (0x10000)
Dus het heeft niets geholpen =/

Trouwens als ik Stdole.tlb overzet gaat het goed, als ik Stdole32.tlb overzet gaat het ook goed. Maar zodra ik Stdole2.tlb over probeer te zetten komt er opeens te staan;

Bezig met uitpakken en verplaatsen van e:\i386\stdole2.tl_ naar c:\windows\syste
m32\stdole2.tlb.
Kan uitvoerbestand niet openen: c:\windows\system32\stdole2.tlb.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan