ten einde raad

Status
Niet open voor verdere reacties.

lolfunner

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2010
ik hoop dat jullie mijn echt kunnen helpen ik ben echt ten einde raad :(:(

ik heb 3 maanden geleden een pc gekocht, 2de hands met een nieuwe geheugen en Windows 7 ik dacht hier kan ik wel een tijd mee door.
nu 3 maanden later ben ik er zo ziek van :(
ik heb het bijgehouden met een stopwatch,
als ik de knop indruk totdat Mozilla Firefox op de startpagina is, 17 MINUTEN! 1 keer moeten restarten aangezien hij niet wil opstarten hij staat wel in de processen lijst maar wordt niet gestard na 10 min zie ik hem eindelijk, en daarna nog een hele tijd wachten voordat eindelijk niet meer vastloopt,
youtube filmpje kijken 320 beeldpunten, adobe flash player chrasht, ik reload, pagina pc slaat vast 10 minuten later pc zit nog steeds ik moet pc weer uitzetten en weer opstarten weer 10 minuten door ik start moiilla weer op weer 10 minuten voordat alles geladen is wat er weer stond

kan iemand mij echt echt helpen dat ik iets met deze pc kan ik heb geen geld voor een nieuwe en zal het dus anders moeten oplossen
ik zat te denken aan overklokken een nieuwe (goedkopere maar betere) proccesor iemand oplossingen:
ik weet niet of overklokken de besten oplossing is omdat hij bij het opstarten 50 graden is en tijdens normaal gebruikt 54,
een nieuwe proccesor lijkt me de besten optie hier even de specs:

Kast: HP pavilion minitower
moederbord: Asus PTGD1-LA S775 moederbord
proccesor: Intel Pentium 4 515 2.93 GHz S775
RAM 2x DDR1 VR 1 GB 400
Videokaart: Geforce 6200 64Mb DDR-geheugen DVI- S-video
Windows 7 32 bit

mvg, wouter

Al overwogen om ër gewoon XP op te zetten? Daarvoor zijn de specs goed genoeg....

Hoi !

Met die graka kun je Win 7 inderdaad NIET draaien, tenzij je het hebt over de z.g. Basic-versie !

Dus neem de goed raad van @ErpCity ter harte en zet er XP op.

En.....en zelfs niet overdenken om nog geld uit te geven aan nieuwe hardware: je HP is hopeloos verouderd.
Wat je ervoor aan schaft: weggegooid geld.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Met die graka kun je Win 7 inderdaad NIET draaien, tenzij je het hebt over de z.g. Basic-versie !

Dus neem de goed raad van @ErpCity ter harte en zet er XP op.

En.....en zelfs niet overdenken om nog geld uit te geven aan nieuwe hardware: je HP is hopeloos verouderd.
Wat je ervoor aan schaft: weggegooid geld.

Greetz,

Harry.

De basic versie is ook nog te zwaar voor deze grafische kaart, want met 64MB geheugen kom je niet ver.

dus gewoon XP Pro er op zetten want daar komen nog updates voor.

greetz

@ iedereen

ik weet niet of het probleem daarbij ligt mijn redens hiervoor:
ik startte hem net op binnen 3 min is alles klaar,
in het begin was hij veel en veel sneller

over de videokaart hij ondersteunt zelf 64MB de rest haalt hij van de ram aangezien ik dual-screen heb zal hij veel van de ram gebruiken?

ik denk zelf dat het probleem meer bij de opstartprogrammas ligt want in veilig modus binnen 1 minuut is opgestart maar dat is veilie modus op sommige momenten is hij tieves traag en op andere momenteen weer snel genoeg voor mij

EDIT:
windows 7 draait wel goed hoor aleen het opstarten van programmas gaat om de tijd nogal wat trager,
en ik heb het probleem dat website's gewoon niet werken :(
door een verbindings probleem heb het zelfs regelmatig bij helpmij

Laatst bewerkt:
Je bent hier toch om geholpen te worden wij geven je advies maar als jij toch denkt dat dat onzin is waarom ben je hierr dan nog? Ik weet eigenlijk wel zeker dat je geen windows 7 kan draaien probeer Xp er maar weer op te zetten of een nieuwe computer kopen. Die snelheids schommeling komt als jij iets opstart wat meer videokaart geheugen vraagt dan 64 MB gaat dat van je ram geheugen af (share geheugen) als jouw ram geheugen laag is is je computer traag dit geld alleen als jij een Onboard vidkaart hebt. That’s it, solution: Xp
Edit : http://www.microsoft.com/windows/windows-7/get/upgrade-advisor.aspx

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan