Lindeskote
Gebruiker
- Lid geworden
- 26 mrt 2014
Hallo,
Met tennis doe ik met mijn vrienden jaarlijks mee met een 4x4 toernooi. Hiervoor hebben we een team 6 personen, waarvan er elke week 4 een wedstrijd spelen tegen 4 andere onbekende.
Dit is ongeveer 31 weken achter elkaar.
Ik heb nu een verdeling die er ongeveer zo uit ziet:
week1: lars, niels, carlo, tom
week2: niels, carlo, tom, bart
week3: carlo, pieter, bart, lars
week4: tom, niels, Pieter,tom
etc.
Mijn vraag is nu: hoe maak ik voor 31 weken een eerlijke speelverdeling, waarin iedereen (van mijn team van 6) even veel wedstrijden speelt, maar ook ongeveer even veel met elkaar speelt?
Ik heb nu wel een verdeling zoals hierboven is te zien, maar dan komt het bijvoorbeeld voor dat Lars 17x samen met Niels speelt en maar 10x samen met Pieter.
Ik hoor het graag!
Met tennis doe ik met mijn vrienden jaarlijks mee met een 4x4 toernooi. Hiervoor hebben we een team 6 personen, waarvan er elke week 4 een wedstrijd spelen tegen 4 andere onbekende.
Dit is ongeveer 31 weken achter elkaar.
Ik heb nu een verdeling die er ongeveer zo uit ziet:
week1: lars, niels, carlo, tom
week2: niels, carlo, tom, bart
week3: carlo, pieter, bart, lars
week4: tom, niels, Pieter,tom
etc.
Mijn vraag is nu: hoe maak ik voor 31 weken een eerlijke speelverdeling, waarin iedereen (van mijn team van 6) even veel wedstrijden speelt, maar ook ongeveer even veel met elkaar speelt?
Ik heb nu wel een verdeling zoals hierboven is te zien, maar dan komt het bijvoorbeeld voor dat Lars 17x samen met Niels speelt en maar 10x samen met Pieter.
Ik hoor het graag!