Ter Controle

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nickolodeon

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2009
Goedemiddag allemaal,

Ik wil graag uitzoeken of iemand op ons bedrijfsnetwerk veel gebruik maakt van internet dus het aantal MB... Het liefst zou ik dan ook willen zien wat hij zoal op internet doet.

Ik weet dat het gevoelig ligt bij sommige mensen...

Wij maken hier gebruik van een Windows omgeving; Server is Windows 2003 en de systemen hebben allemaal Win XP.

Weet iemand hier een simpel proggie voor?

Alvast bedankt!:thumb:

Nou das nogal kort af, als ik alleen zie wat het data verkeer is, is het geen inbreuk op de privacy... de vraag of ik er dan dieper op in kan gaan misschien wel ja.

Het probleem is dat we een aantal vestigingen hebben die via terminal sessie's werken hier op ons hoofdkantoor, als mensen hier op ons hoofdkantoor dan onnodig gaan internetten ondervinden de andere vestigingen daar hinder van.

Toch bedankt voor uw antwoord

Ik geloof niet dat dit een inbreuk op privacy is omdat het om een bedrijfs computer gaat en ook nog onder de baas zijn tijd?

Zal je wel een hint geven.MONITORING SOFTWARE

Laatst bewerkt:
Hoi,

Denk dat het niet zomaar even mag tenminste als ik dit goed begrijp.

Modag

Vraag het gewoon aan diegene zelf wat hij allemaal doet. Om nou een beetje om diegene zijn rug om te gaan kijken wat hij aan het doen is lijkt me nou niet echt een optimale werksfeer.

Het heeft niks met de sfeer te maken zoals ik boven al uitlegde het gaat er puur om, om de connectie die met andere vestigingen bestaat te waarborgen, zodat daar gewerkt kan worden.

Nu is er een discussie ontstaan waar ik helemaal geen zin in heb, en ik begrijp echt wel de privacy wet, maar of ik dataverkeer zie in kb's/mb's of complete historie vind ik toch wel iets heel anders. En in het artikel waar hierboven naar verwezen wordt staat ook dat het tot een bepaalde hoogte mag als de werknemers gewaarschuwd zijn, en dit is ook het geval.

Maar wat mij betreft slotje, want met dit soort discussie's komt er nooit een winnaar. En is het uit eindelijke doel allang voorbij gestreeft.

Bedankt.

Laatst bewerkt:
Als je niet wilt dat er geen werk-ongerelateerde dingen gebeuren op de werkstations voer je gewoon een whitelist in. Als gebruikers dan toch iets nodig hebben moeten ze bij jou langskomen en kan je vragen waarom ze iets wel of niet nodig hebben.

Hiermee los je het probleem op van MSNende werknemers op, en heb je geen discussie over privacy.

Hallo,

Er zijn verschillende methoden voor om er achter te komen hoeveel MB er binnenkomt. Je kan op Google genoeg bandwidth monitor programma's vinden denk ik.

Indien je een proxie server gebruikt op je server voor het verkeer op poort 80 naar buiten zul je de logs kunnen benaderen.

Hier staat misschien ook een artikel voor je om er achter te komen wat er over je netwerk gaat.

http://www.petri.co.il/free-packet-sniffers-for-windows-2003-vista-2008.htm

Met vriendelijke groet,

grid

:)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan