Teredo kun je dat eten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

e-mail-user

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2007
Ik kom de kreet "Teredo" tegen bij het configureren van een thuisnetwerk waar onder meer een Win7 machine in moet kunnen werken.
Wat is Teredo, waar gebruik je het voor en meer van dat soort elementaire vragen. Waar vind ik informatie, Google levert heel veel woorden maar begrijpen Ho, maar.
Een link naar "Uitleg van Teredo voor Dummies" zou heerlijk zijn.

Dank je, dit helpt (een beetje) te begrijpen waar het over gaat.
Het lost evenwel mijn probleem niet op, alhoewel ik nu weet dat Teredo er niets mee te maken heeft. Mijn twee computers ( de een onder WinME en de ander onder Win7) willen elkaar nog steeds niet zien in het thuisnetwerk. Nou ja dat is te zeggen: de WinME machine zegt in "Mijn netwerklocaties" bij een klik op de Win7 machine: "Deze optie wordt niet ondersteund door het netwerk" .
Op de Win7 machine is de andere PC zelfs niet te zien.
O ja, ik kan vanaf beide PC's het internet op. Ra ra, wat doe ik nog niet, of fout?

Me en W7 is vragen om problemen en dit klinkt mij dan ook niet onbekend.
Hebben beide PC's dezelfde werkgroep naam?

Ja dat hebben ze.
Ik heb inmiddels een uitgebreide handleiding gemaakt. Als je wilt kan ik je dat als pdf mailen - het is te groot voor Beheer Bijlagen.
Het probleem is dat ik nu wel vanaf de Win-7 machine de bestanden op de WinME computer kan benaderen en vanaf Win-7 naar WinME sturenen ophalen. Maar via het netwerk de Win-7 machine benaderen vanaf de WinME lukt nog niet.

Kan je nu vanaf de ME machine wel de W7 machine zien op het netwerk?
Zo ja, dan is het verder een kwestie van de juiste machtigingen en beveiligings instellingen als je schijven deelt.

1.
Ik kan via "Mijn netwerklocaties > Volledig netwerk > Mshome" op de ME machine het pictogram van de W7 machine zien staan.
2.
Ik kan op de W7 machine bestanden sturen naar en ophalen van de ME machine.
3.
Ik kan dat laatste niet op de ME machine, als ik het pictogram van de Medion-PC aanklik dan krijg ik.... zie Beheer Bijlagen.

Bijlagen

• Mshome.png
    Mshome.png
    12,4 KB · Weergaven: 40
Laatst bewerkt:
Ga eens op je W7 pc naar het netwerkcentrum en dan kies je in het linkernavigatiemenu de geavanceerde netwerkinstellingen. In dit scherm zet je het wachtwoord uit. Ook staat er onderaan het scherm iets van encryptie. Probeer eens als je dit omlaag zet of je dan wel verbinding krijgt.

Greetzz,
Timo

Timo, dank voor je reactie.
Het eerste had ik al gedaan.
Het tweede inmiddels bedacht, maar nog niet uitgevoerd.
De optie waar we het over hebben biedt de mogelijkheid tot 128-bits versleuteling voor W7 en 40- tot 56-bits versleuteling voor "anderen". Voor zover ik weet hanteert ME helemaal geen versleuteling en die optie staat er niet bij!
Maar goed, gewoon even testen dan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan