• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

termijn berekenen van datum en live weergave

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebrook

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2010
Hallo beste lezer,

Ik probeer nu al uren met behulp van Google en Youtube iets voor elkaar te krijgen wat voor jullie waarschijnlijk een peulenschilletje is. Mijn vraag is eigenlijk opgebouwd uit 2 delen:

1 : ik wil graag in cel C7 datum van ontvangst zetten b.v. 03-01-2023. In cel C9 datum aanvang, bijvoorbeeld 15-11-2022. In cel D14 moet berekent worden worden of de waarde C7 uiterlijk 4 maanden na C9 is (de 4 maanden termijn moet heel precies zijn). Daar moet dan de melding "tijdig" of "niet tijdig" komen te staan. Na 4 maanden en 1 dag dus "Niet Tijdig" en 4 maanden of minder "Tijdig"

2 : de file waarin ik werk wisselt constant van waarden in C7 en C9, bij elke wijziging moet de waarde in D14 veranderen.

Kan iemand me helpen dit voor elkaar te boxen? Ik moet zelf helaas de hoop op een succesvol resultaat opgeven.

Bedankt alvast.

Probleem is dat ik telkens verslagen moet maken waarbij ik zowel de ontvangt als de aanvangsdatum moet wijzigen. telkens zijn C7 en C9 anders, vandaar ook de live weergave. Wellicht verwoord ik het ietwat onhandig.

Ik krijg het wel voor elkaar om met datumverschil 'live' in andere cellen het verschil in maanden en dagen te krijgen maar ik krijg het niet voor elkaar om in D14 dan tijdig of ontijdig te krijgen met een ALS functie, D14 moet dan ook live wijzigen als ik C7 en C9 weer aanpas.

Ik vermoed dat het veel makkelijker kan.

Lees nog eens de eerste regel van #2.

Mea culpa, bijgevoegd een simpel bestandje. Als deze werkend is ga ik aan de slag met de originele file (heb er wat bedrijfgegevens in ztten).

E3 en E4 pas ik dus continu aan, doel is om in F3 de woorden 'tijdig' of 'niet tijdig' te krijgen. E3 mag maximaal 06-05-2023 zijn om 'tijdig' te zijn, alles vanaf 07-05-2023 moet 'niet tijdig' opleveren in F3.

Bijlagen

Je hebt helemaal gelijk! Super bedankt, is uiteindelijk toch simpeler dan ik dacht. Althans voor jou waarschijnlijk. Mag ik je hartelijk danken? Bij deze, je bent de beste!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan