• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Termijnen

• Onderwerp starter Onderwerp starter NESJA
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

NESJA

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2016
Goedemorgen,

Ik ben bezig met een bestand waar ik met termijnen werk.
Ieder land heeft een bepaalde termijn qua aanvraagdagen, als de huidige datum + de termijn van het land niet verder ligt dan de uiterlijke datum, dan zit ik binnen termijn, is dat niet het geval dan zit ik buiten de termijn.
Nu werkt het bestand prima voor mij, alleen ik wil nog een stap verder gaan. Ik moet nu steeds het land selecteren.
Ik zou het graag andersom willen doen, met andere woorden, als ik de huidige datum invul en de uiterlijke datum, dat excel dan de landen geeft die binnen die termijn vallen.
Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel en hopelijk kan iemand mij hier verder mee helpen.

bijgaand mijn bestand
Gr. NESJA

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Deze vraag zou je met een query kunnen oplossen.
Alleen moet je dan met Access gaan werken.
Ik neem aan dat je in je Excel werkblad voor elk land een regel/rij heb gemaakt.
Je kan zo’n regel vergelijken met een record in Access.
In je tabel neem je dan elk land in een record op. Met daar in bv het het aantal dagen voor de aanvraag.
Het werkblad kan in Access geimporteerd worden zodat je direct de juiste tabel hebt.
In een eenvoudige query kan je dan een totaaloverzicht van alle landen zien.

Spaarie, dit is inderdaad wat ik bedoel, dank je wel!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan