Terminal Server Crasht

Status
Niet open voor verdere reacties.

rtjdamen

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2007
Ik heb een drie tal windows 2003 terminal servers draaien, ik heb gemerkt dat een terminal server regelmatig om onverklaardbare reden vast loopt. De server wordt op dat moment heel traag en neemt geen netwerk verbindingen meer op, in de event viewer krijg ik geen error. Waar zou dit probleem door veroorzaakt kunnen worden.

Vertel eens wat meer:
Draai je backups van die terminal-server en met welk programma doe je dat?
Draai je anti-virus op die terminal-server en welk programma is dat?
Draaien er database-server pakketten op de terminal-server en welk database server is dat?
Als hij vastloopt, is de terminal-server dan echt vastgelopen, of kun je hem nog herstarten?

Tijs.

Ik draai geen SQL op deze servers. Firewall en antivirus is van McAfee. Maar ik denk dat we wellicht al weten waar het mis loopt. De server draait in eerste instantie goed en na een dag of 2 kunnen gebruikers zich niet meer aanmelden. Als ik vervolgens wil inloggen op de server op het console dan blijkt dat de server gewoon nergens meer op reageert, muis beweegt heel traag.

Nu hebben we op dit systeem Softgrid voor Terminal Servers draaien. In alle situaties die ik ken werkt terminal servers goed maar dan wel zonder softgrid. We gaan nu een test doen zonder softgrid. ik hoop dat het probleem daarmee is verholpen. Het kan eigenlijk niks anders zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan