Terminal Server lock computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merkie18

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2007
Hallo allemaal,

Ik heb hier een terminal server draaien waarop mensen kunnen inloggen. Wanneer zij hierop zitten en hun computer willen locken, zodat er niemand misbruik van kan maken, is dit niet mogelijk.

Werkwijze: Men drukt op CTRL-ALT-END (I.v.m remote desktop) en de knop Lock workstation is niet ingeschakeld en kan dus niet worden aangeklikt. Wanneer ik op een normale pc inlog is dat probleem er niet.

Iemand een idee voor een policy om het wel mogelijk te maken om een sessie te locken?

Thanks in advance...

SPECS SERVER:

Windows 2003 Server R2 met Novell client.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat het genoeg moet zijn om het lokale werkstation te locken.
Daarmee is direct de besturing van de RDP-sessie met de Terminal Server onmogelijk voor een voorbijganger.

Ik denk dat het locken van een sessie op de Terminal server 'by design' niet kan, omdat er voorzieningen zijn op Terminal Server voor het extern beheer van die sessies. Dat extern beheer zou dus niet werken als de gebruiker de sessie op de Terminal Server 'gelocked' zou hebben.

Je kunt wel bijv. via policies instellen dat de gebruiker eerst toestemming moet geven voor Extern Beheer etc. Natuurlijk kan Extern Beheer standaardmatig alleen door Administrators gebeuren, dus normale gebruikers kunnen niet een sessie overnemen van een andere gebruiker vanuit de Terminal server zelf.

Tijs.

In de GPO kun je volgens mij aangeven of men op ctrl + Alt + del moet drukken of via het start menu. Je kan ook de screensaver tijd inkorten naar bijvoorbeeld 5 minuten. Wel irritant als je koffie haalt voor je collegae.

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie antwoorden. Het heeft mij ontzettend geholpen om een passende oplossing voor mij te vinden!

Thanks!:thumb:

Greetz
Merkie18

Bedankt voor je terugmelding. :)

Graag nog de vraag op opgelost zetten. Dat doe je door te klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", rechts onderaan deze webpagina te vinden.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan