Terminal Server tut

Status
Niet open voor verdere reacties.

youri69

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2009
Berichten
7
Wie zou mij een duidelijke tut kunnen geven betreffende het installeren ed van een printer in een terminal server omgeving.

Heb een Hp laserjet printer incl de nodige drivers ed. op cd.

Wat ik wil is het volgende:

- De printer in het netwerk hangen, dus niet aan een client verbinden
- Deze printer moet beschikbaar zijn voor alle gebruikers die werken via een Terminal Server sessie

Hoe kan ik dit het best aanpakken?

Groeten!
 
Je kan gewoon (via start --> configuratie --> printers....) een printer toevoegen.

Zorg dat alle pc op een werk groep zitten. Op de pc waar aan de printer is aangesloten, kies je voor deze printer delen.

Bij de andere pc...doe je toevoegen...kies netwerk printer en hij komt als het goed is vanzelf in beeld...volg instructies
 
Bedankt voor de snelle reactie.

Maar ik denk dat je mijn vraag niet goed hebt begrepen.

Wat ik wil is het volgende:

Een printer verbinden met een netwerk (via een utp-kabel) en niet meer dan dat (geen usb etc. etc.)
Deze printer hangt dan enkel en alleen in het bedrijfsnetwerk en is dus niet verbonden met een client computer.

Vandaar uit wil ik dat alle andere computers via een TS sessie deze printer kunnen benaderen.

Ik heb iets gelezen dat ik dan alleen de drivers moet installeren op de Terminal Server, alleen dit gaat niet van harte.
Is het noodzakelijk de printer eerst lokaal op een computer te installeren?

Gr
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan