Terminal server

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nakkie040

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2008
ik weet niet of dit het goede topic is... maar toch ga ik men vraag hier stellen :p

ik wil via een client op de terminal server werken. dit werkt ook gewoon goed tot dat ik meer werk overzicht wou, ik heb een 2e beeldscherm op de client gehangen via een DualHead2go. ik een RDP sessie gestart om te kijken of het werkt. maar het programma kan niet groter dan een en een kwart tot anderhalf scherm.

ligt dat eraan dat ik de software niet op de terminal server heb staan of heeft dit wellicht met iets anders te maken ???

is het wel mogelijk om met een uitgebreid bureaublad te werken op een terminal server ?

ten eerste het is mogelijk om RDP op 2 beeldschermen te werken and fullschreen op 1 beeldscherm te runnen.

heb je dit al geprobeert.

1) dubbel klick op de RDP sessie om hem naar fullschreen te zetten
2) alle terminal sessies via session manager op de server af te melden
het kan zijn dat je in een oude sessie zit. dan kan die een oude resolutie vast houden.

3) heb je de uitgebreid bureaublad via windows gedaan of software van jou video kaart?
welke versie van windows?

ik hoor het wel als je nog meer vragen hebt

ten eerste het is mogelijk om RDP op 2 beeldschermen te werken and fullschreen op 1 beeldscherm te runnen.

heb je dit al geprobeert.

1) dubbel klick op de RDP sessie om hem naar fullschreen te zetten
2) alle terminal sessies via session manager op de server af te melden
het kan zijn dat je in een oude sessie zit. dan kan die een oude resolutie vast houden.

3) heb je de uitgebreid bureaublad via windows gedaan of software van jou video kaart?
welke versie van windows?

ik hoor het wel als je nog meer vragen hebt

1) als ik dubbelklik voor fullscreen gaat het venster naar 150% van de 2 schermen
het scherm dat ingesteld is als primair heeft daarbij een kleine zwarte balk aan de linkerkant en het secundaire scherm heeft een nog grotere zwarte balk aan de rechter kant.

2) ik had wel een nieuwe sessie opgestart (ook even geprobeert met een nieuwe gebruiker ( rechten enzo goed ingesteld)

3) uitgebreid bureaublad werkt niet kan niet selecteren omdat de server maar een beeldscherm ziet. en de max resolutie die ik in kan stellen is 1280x1024, de 2 schermen lopen op de client via hun eige software komt van matrox af

( misschien moet ik die software wel op de server installereen ??)

Client: Windows XP SP1of2
Server: Windows 2k3 SBS

bedankt voor de reactie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan