Terminal Service RemoteApp werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

jegero13

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2008
Berichten
270
Hallo allemaal,

Ik heb al een tijdje thuis een server draaien met Server 2008.
Nu heb ik hier wat dingen op geprobeerd en ga zo maar door. Ook heb ik de functie RemoteApp gevonden. Deze vond ik echt super handig.
Heb em een tijdje niet gebruikt omdat ik toen naar school ging en RDP niet werkte. Nu ik op stage zit kan ik weer gebruik maken van RDP.
Alleen vind dat een beetje omslachtig. Omdat ik ook verslagen moet typen en ze hier alleen Office 2003 hebben wil ik graag via RDP (RemoteApps) verbinding met mijn server maken en zo alleen Word / Excel opstarten. Dat ik niet helemaal een verbinding hoef te maken met mijn server.
Ik krijg alleen een foutmelding als ik naar www.sitenaam.nl/TS wil surfen.

Screen helpmij TS RemoteApp.jpg

Ik hoop dat jullie er wat uit kunnen maken.
Ik heb op het moment ook best wel veel programma's draaien maar dat maakt niet uit toch? De gewone RDP client werkt wel.
Wat ik er zo een klein beetje uit op kan maken moet het een fout zijn in mijn SQL server? Ik heb zelf ook 2 websites draaien. Zal dat het probleem zijn? Nee toch?

Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet,

Jelle
 
Laatst bewerkt:
Kijk even hier

Ik kan overigens niet uit je posting halen of je SQL server een aparte server of de W2008 server zelf.

PS: Omdat de bovenstaande link niet 100% past op je vraag, altijd even goed opschrijven zoals het nu staat voordat je aanpassingen doet, zodat je instellingen terug kunt zetten als het niet werkt en/of andere programma's/services opeens omvallen (zoals je websites etc.)

Ik verwacht niet dat overbelasting van je server een reden zou kunnen zijn maar als ik het goed begrepen heb kan de melding ook liggen aan een time-out. Dus is je server echt zwaar belast, dan eens kijken of je daar wat aan kunt doen (uitbreiding geheugen, defragmentatie harde schijf, misschien nieuwere processor etc.)

PS: Ik heb me vooral gericht (via google :D) op de sql error 0x80131904 die op je schermafdruk staat, dus niet op error 26.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hoi dnties,

Mijn excuses dat het zo lang duurde voordat ik reageerde. Op het moment heel druk gehad en eigenlijk geen tijd gehad om er mee bezig te gaan.
Om gelijk maar te reageren, volgens mij gebruik ik de ingebouwde SQL server van het Server pakket. Dit durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen.

Wat jij stuurde die link, ik heb die instellingen nog nooit gezien dus vraag mij af of dit het probleem is. Ik zal het z.s.m. proberen, kijken of het lukt.

Jelle
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan