Terminal-sessie Windows 10 overnemen met Remote Dekstop

Status
Niet open voor verdere reacties.

McMeller

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Berichten
1.524
Toen we hier een aantal jaar geleden voor het eerst gebruik van maakten, bleek via Remote Dekstop inloggen op onze Windows 10-computer niet ideaal. De reden daarvan was dat de licentie van de gebruikte software niet toestaat dat je het in een RDP-sessie uitvoert.

We zijn toen uitgeweken naar VNC en werken er naar tevredenheid mee. Toch heeft RDP een aantal voordelen in de schermopbouw en automatische resolutie-instelling. Is er nou echt geen manier om de terminal-sessie van Windows 10 over te nemen middels RDP, waarin ik alles kan doen zoals lokaal, inclusief het uitzetten en herstarten van de computer?
 
Heb je het al eens met Teamviewer geprobeerd?
 
Nee, ik heb het nog niet met TeamViewer geprobeerd. Voor werk gebruik ik dat wel veel, maar ik zou niet zo goed weten welk voordeel mij dit boven VNC zou kunnen brengen. En dat loopt altijd over het internet, toch? Da's niet nodig.
 
Voor computers in hetzelfde netwerk kan je instellen dat het LAN exclusief moet worden gebruikt en gaat er niks over internet:
TVLAN.JPG
 
Oké, dat is handig om te weten, dankjewel. Toch is de kern van mijn vraag vooral of ik echt geen opties met RDP heb, gewoon omdat het in Windows ingebakken zit. Verder voel ik niet zozeer de neiging om een ander alternatief dan VNC te proberen.
 
Teamviewer en VNC zijn toch ook vormen van RDP's?
Waarom werd de Windows RDP uitgesloten, behalve dat het regeltje erin stond dat het niet mocht....?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan