terminal

• Onderwerp starter Onderwerp starter ovee
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ovee

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2002
Kan iemand mij vertellen hoe in een groot netwerk
met een centrale server met alleen maar terminals werkt.
Is een terminal alleen een beeldscherm met een toetsenbord?

Hoe log je dan in op een server?

Onne

Geplaatst door ovee
Kan iemand mij vertellen hoe in een groot netwerk
met een centrale server met alleen maar terminals werkt.
Is een terminal alleen een beeldscherm met een toetsenbord?

Hoe log je dan in op een server?

Onne

Hoi Onne,
het gebruik van terminal clients is heel uitgebreid. Een heel bekend systeem is Citrix, dit wordt door heel veel bedrijven gebruikt, maar is erg duur. Een terminal is een klein kastje met een klein rommetje ingebouwd. Hierop staat een heel klein OSje, die kijkt of er Terminal servers op het netwerk staan. Als er eentje op het netwerk staat kan je ernaar connecten, en werk je zeg maar remote op de server. Alles wordt vanaf het netwerk geladen, dus je netwerkcapaciteit moet erg groot zijn als je met veel terminals aan de gang gaat. Aan deze terminal koppel je inderdaad een monitor, toetsenbord en muis. Maar vergeet de netwerkkabel niet, anders doet de terminal helemaal niets. Dit is in het heel kort hoe een terminal werkt.

De meeste bedrijven hebben een domein waarop ingelogd wordt. Op een zogenaamde BDC worden de gebruikers toegevoegd. Hierop kan je allerlei rechten aangeven wat een gebruiker allemaal mag.

Als geschiedenisles: :) het kan ook nog met deze beestjes: http://vt100.net/vt_history

Die hangen meestal via een seriele kabel aan aan server. K zag laatst nog een DEC vt220 bij een groot nederlands bedrijf staan (in gebruik!)

terminals

Moet een terminal constant aan staan, of moet hij steeds weer worden uitgezet, en bij gebruik weer aanzetten? Wat voor OS draait het beste op de server?
Stel je hebt een grote server met 100 terminals. Krijgen die terminals allemaal hun eigen plekje op de HD van de server? Kunnen die plekjes allemaal apart beveiligd worden met een wachtwoord?

Hoe zit het met internet en email.
Kun je de server als gateway laten functioneren naar het internet en kun je dat tegelijk die 100 terminals ook laten internetten? Of moet je de 100 plekjes op de server allemaal apart met het internet verbinden.

Ik hoop dat je op deze vragen een antwoord kan geven

Groetjes Onne

Re: terminals

Geplaatst door ovee
Moet een terminal constant aan staan, of moet hij steeds weer worden uitgezet, en bij gebruik weer aanzetten? Wat voor OS draait het beste op de server?
Stel je hebt een grote server met 100 terminals. Krijgen die terminals allemaal hun eigen plekje op de HD van de server? Kunnen die plekjes allemaal apart beveiligd worden met een wachtwoord?

Hoe zit het met internet en email.
Kun je de server als gateway laten functioneren naar het internet en kun je dat tegelijk die 100 terminals ook laten internetten? Of moet je de 100 plekjes op de server allemaal apart met het internet verbinden.

Ik hoop dat je op deze vragen een antwoord kan geven

Groetjes Onne

Neej, een terminal hoeft niet constant aan te staan. Wij draaien zelf op Win 2000 server, met terminal services. maar kan ook op andere os'sen. Nee. het is er juist voor bedoeld dat je alles 1 voor 1 moet afgaan. Je kan natuurlijk de settings overal tegelijk aanpassen.... Maar het is heel ingewikkeld. ik zou er een boek van kopen als ik jou was

terminals

Is dit trouwens een ouderwets systeem dan?
Een netwerk met een server en allemaal terminals.
Wat raad jij mij aan, wat het beste kan.
Een bedrijf met 200 computers die aan een netwerk moeten

Onne

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan