Terratec 7.1 Geen geluid!

Status
Niet open voor verdere reacties.

west8801

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2006
hoi ..

Vandaag heb ik me windows opnieuw geinstalleerd ik heb dit wel vaker gedaan maar dit keer met met me nieuwe moederbord me oude was kapot gegaan..

Ik installeer al me driver cdtjes videokaart , moederbord drivers etc . maar toen ik me terratec cd erin dee kreeg ik een fout van windows ik krijg eerst iets van instabiel windows .. als ik tog doorgaan druk crash me PC !! krijg een blauwe scherm en poeef windows herstart :shocked:

ik heb wel bij bios me moederbord geluid uit staan

http://www.tun.dumasie.nl/afbeelding12.JPG

Hier nog een afbeelding van me computer beheer heb ergens gelezen dat ik me oude geluid drivers miss moet weghale ...

http://www.tun.dumasie.nl/afbeelding33.jpg

Laatst bewerkt:
Je geeft het antwooord zelf al hoor,eerst oude drivers verwijderen en dan nog eens proberen

Indien er een onboard soundcart op zit, deze eerst in de bios op disabled zetten.

Ik weet het echt niet heb dit nooit meegemaakt .

Heb terratec gebeld ! nederlandse service jaah ga naar de website jaah service kijk daar how the fock heb ik julie tel nummer dan..jezus

ik krijg steeds de zelfde bs windows instabiel ofzo enige wat veranderd is multimedia controller staat wel nu in me systeembeheer

http://www.tun.dumasie.nl/afbeelding22.jpg

en Jah heb hem bij bios op disabled

Windows zegt ook steeds hardware werkt niet goed ofzo hij is tog niet stuk ?:(

Rustig man, je gaat er niet dood aan.:rolleyes:

Installeer eerst eens de chipsetdrivers, misschien opnieuw.

Kun je die kaart ook in een ander PCI slot zetten?, in ieder geval niet, onder de AGP of PCI-e sleuf.

Die code, vertelt alleen, dat de goede drivers niet zijn geïnstalleerd, maar dat wist je al.:)

Installeer eerst eens de chipsetdrivers, misschien opnieuw.

Kun je die kaart ook in een ander PCI slot zetten?, in ieder geval niet, onder de AGP of PCI-e sleuf.

oke heb allebij gedaan nog geen succes was gisteren heel de avond bezig . heb terratec drivers wel duizend x geinstalleerd en me chipset drivers ..

http://sounden.terratec.net/modules...Sections&file=index&req=viewarticle&artid=191

maar ik kwam hier achter terratec uitleg hoe je een geluid kaart installeer .

connecting the CD/DVD drive

The CD/DVD drive in your PC now be connected to the sound card. This allows audio CD´s to be played without involving the CPU.

This connection is realized using the cable included with your CD/DVD drive. Insert the cable in the appropriately marked connecter slot on your CD drive. A properly inserted connecter should click into place. The other end of the cable should now be connected to the corresponding connecter on the sound card. The image below shows the various connecter possibilities on the sound card.

dit heb ik niet en heb ik dit echt nodig ?

Laatst bewerkt:
Nee, dat maakt niet uit, dat is alleen de audiokabel, van de cd/dvdrom, naar de geluidskaart.

Heb je, overigens wel de goede drivers gepakt, indien er meerdere op die cdrom staan?

Vaak staan ze er ook op voor andere uitvoeringen, neem aan dat je de Aureon 7.1 PCI hebt, kijk er nog eens naar, ook kun je via apparaatbeheer, windows zelf naar de drivers, op de cdrom laten zoeken, misschien lukt het via die weg.

Nee, dat maakt niet uit, dat is alleen de audiokabel, van de cd/dvdrom, naar de geluidskaart.

Heb je, overigens wel de goede drivers gepakt, indien er meerdere op die cdrom staan?

Vaak staan ze er ook op voor andere uitvoeringen, neem aan dat je de Aureon 7.1 PCI hebt, kijk er nog eens naar, ook kun je via apparaatbeheer, windows zelf naar de drivers, op de cdrom laten zoeken, misschien lukt het via die weg.

Krijg de zelfde probleem windows instabiel etc maar hij zegt iets van niet digitaal ondertekend . krijg een blauwe beeldscherm windows fout en me pc herstart en nu wil die niet opstarten na het laden :) moet hem bij veilige modus weer weg hale..

Maar bij veilige modus staat die er gwn netjes bij niks aan de hand .. hmm raar

Laatst bewerkt:
Ja, hèhè:) , dan worden de drivers niet geladen, dus dan is het duidelijk een probleem met die drivers, ook de voorgestelde handeling vericht? windows de drivers laten zoeken.?

Zet eerst eens in de geavanceerde opties in systeem, configuratiescherm, bij de opstart en herstelinstellingen de computer automatisch opnieuw opstarten eens uit, dan krijg je een blauw scherm met een foutcode, als de comp instabiel wordt etc., en zet die hier eens neer.

Tja, het is een driverprobleem, en wat ik erover kan vinden, gaat vrijwel allemaal over de videokaart, installeer daar eens de laatste drivers van, nee heb je, het zouden de DMA settings kunnen zijn, die elkaar in de weg zitten.

Tja, het is een driverprobleem, en wat ik erover kan vinden, gaat vrijwel allemaal over de videokaart, installeer daar eens de laatste drivers van, nee heb je, het zouden de DMA settings kunnen zijn, die elkaar in de weg zitten.

Ik heb heel me windows opnieuw geinstalleerd me moederbord cd en me videokaart geinstalleerd zo als je zij nieuwste drivers 7.1 : van ATI X1950XTX en nope nog steeds niet ...

http://www.tun.dumasie.nl/afbeelding11.jpg

er staat nu een uitroep tekening bij als ik stuurprogramma bewerken doe en drivers van me cd haal krijg ik weer instabiel windows..

kan het door de driver ATI T200 komen bij eigenschappen staat er dat die op me videokaart zit/werkt

Laatst bewerkt:
Het enige wat ik me kan voorstellen, is dat er nog oude drivers van de geluidskaart op je MB aanwezig zijn. En / of de geluidskaart zit niet lekker in zijn slot.
In mijn handleiding voor XP staat, dat in de wizard Update voor hardware, moet worden aangegeven dat naar het beste stuurprogramma gezocht moet worden. Dan aanvinken dat er ook op deze locatie gezocht moet worden. De directory daarvoor staat op mijn CD onder <CD>:\Drivers\WDM
Dan komt de melding die jij ook hebt, dat de software niet voldoet aan de WindowsXP logo test.
Bij mij maakt het echt niets uit als ik dan door ga.

Overigens hoort bij jou de MPU401 (Midi) niet al in de lijst te staan. Volgens mij is dat ook de oude instelling van de geluidskaart. Haal die ook eens weg.

Ik ben er klaar ermee heb alles geprobeerd ben naar de computer winkel gegaan en heb een Creative X-FI Xtreme Gamer kan nu eindelijk van me geluid genieten geen terratec voor mij meer :confused:

Maar tog bedankt dat julie me wouden helpen dit is niet echt een oplossing maarja..

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan