Terratec DMX-6fire MIDI werkt niet onder Vista?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gummbahla

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 apr 2007
Sinds een paar dagen heb ik problemen met mijn Terratec DMX-6Fire. Op de een of andere manier kan ik geen gebruik meer maken van mijn midi-poorten.

Als ik in een willekeurig programma mijn midipoorten wil instellen, zie ik nu alleen de volgende opties:

2- DMX 6fire MIDI
2- DMX 6fire Wavetable

Wat die 2- ervoor moet betekenen weet ik niet, maar in ieder geval lijkt dat de oorzaak van het probleem te zijn. Geen van beide instellingen werken, terwijl in het begin (toen de 2- er nog niet voorstond) alles prima werkte.

Overigens doet iets soortgelijks zich ook voor als je een audiodriver wilt selecteren voor DirectX toepassingen. Ik krijg dan ook alleen de optie

Luidsprekers (2- DMX 6fire)

Nu heb ik recentelijk Windows Vista geinstalleerd, in het begin werkte het nog allemaal prima, maar plotseling zijn die rare 2-en ervoor gekomen. Ik heb in de tussentijd geen verdere hardware geinstalleerd of weggehaald, dus daar kan het niet aan liggen.
Ik heb al geprobeerd de drivers te deinstalleren (voor zover dat gaat onder Vista) en ook heb ik de geluidskaart er een keer uit gehaald, gereboot, weer teruggestopt in een ander slot en nog eens gereboot. Dat mocht allemaal niet baten, het lijkt erop dat Vista zelfs na het deinstalleren van een apparaat die instellingen blijft onthouden.

Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen? (Behalve Vista reinstallen )

Dank je voor je snelle reactie, mijn oorspronkelijke probleem is nu opgelost met die nieuwe drivers (wist niet dat ze die nog gingen uitbrengen voor vista :D).

Helaas hebben de nieuwe drivers een misschien nog wel groter probleem meegebracht: ik krijg nu de hele tijd korte hicks in m'n geluid (er vallen dus 'gaten' in de output). :( Het aanpassen van de buffersize mag niet baten, en ook mn processorbelasting heeft er niets mee te maken.

Door goed te kijken naar de metertjes in het control-panel van de geluidskaart, heb ik ontdekt dat de audio-stream blijkbaar ook gewoon door gaat. (De metertjes zakken niet naar beneden als het geluid wegvalt) Ik vermoed dan ook dat het probleem bij de optische-output van m'n geluidskaart ligt... of heb je nóg een mooie oplossing?

Hallo !

Tja, zoals ik meldde lukt het bij mij ook niet geweldig !

Ik ben er al maanden mee aan 't experimenteren, maar het heeft nog niet tot volle tevredenheid gewerkt.
Al diverse mails naar Terratec gestuurd, totdusver weinig succes.

Misschien kun jij dat ook es proberen ?

Sterkte,

Harry.

Ik was al van plan ze te mailen, totdat ik mn 'registration number' moest invullen. Ik heb eerlijkgezegd werkelijk geen idee waar ik dat nummer kan vinden :/

Ik weet nu ook zeker dat het probleem bij de optische output ligt, omdat mijn koptelefoon het wel prima doet op de analoge uitgangen.

Heb jij eigenlijk ook dezelfde problemen, of juist weer andere?

Laatst bewerkt:
Hoi !

Optische uitgang kreeg ik niet GOED op gang, vergelijkbare problemen.

Analoge uitgang doet het nu onder Vista redelijk, maar meer ook niet.

Je moet je bij Terratec eerst registreren met je product, dan krijg je een reg. nr.

Ik heb besloten om de Terratec aan m'n schoonzoon te geven die onder XP draait, en zelf op zoek te gaan naar een nieuwe geluidskaart, die getest is onder Vista.

Maar eh... volgende maand, deze maand geen geld.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan