Terug in de tijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

kromme

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2003
Op mijn andere Pc staat ook Windows XP. Nu wil ik daar Windows 98 op gaan zetten. Is dat mogelijk en hoe moet ik dat dan doen??
Thxs
Ger

Je zou Windows 98 via een boot-cd kunnen installeren, en dan op een aparte partitie of schijf. Als je het op dezelfde partitie zou doen raken je Windows mappen door de war, en werkt geen van beiden meer.

Als je dit gedaan hebt krijg je bij het opstarten een dual-boot menu, waar je kunt uitkiezen welke O/S je wilt booten. :thumb:

Neem een opstart flop voor windows 98 en formateer daar dan gehele harddisk mee.
Dan zorgen dat je cdrom als eerste opstart staat in de bios.
dan cd van 98 er in en opstarten en installeren maar.

Hier wilde dat ook al iemand "HEBBE".:confused:

Iedereen vergeet altijd dat er NON-DOS partities opstaan en de MBR ook eentje voor NT is.:shocked:

Denk dat ik foutje heb gemaakt. De pc is nu geformatteerd met de 98 boot cd maar ik ben vergeten een partitie aan te maken. Fdisk doet dus ook niets meer No fixed disks present Hoe kan ik dit oplossen?

Thxs
Ger

hahahahah tis nog vroeg op de dag! Ik had me bios instellingen niet goed hij werkt goed nu. Bedankt allemaal de verwijzing van Lange Pier was perfect

Ger

systeemherstel

Op mijn andere Pc staat ook Windows XP. Nu wil ik daar Windows 98 op gaan zetten. Is dat mogelijk en hoe moet ik dat dan doen??
Thxs
Ger

ik krijg mijn systeemherstel niet
de eerste drie handelingen wel
dan een wit veld met boven in systeemherstel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan