Terug klik knop in Word?

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwin2011

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2009
Is het mogelijk om in Word een hyperlink te maken die terug gaat naar de plek in het document waar je als laatst op een hyperlink hebt geklikt? Bijv. door middel van een Macro?

Voorbeeld:
Een 30 pagina tellend document bevat op pagina 14 alinea 2 een begrip wat uitgelegd word op pagina 30. Wanneer er op de hyperlink gedrukt wordt en de definitie gelezen is wil men terug naar waar hij/zij gebleven is (pagina 14 alinea 2). Een op internet bekende "ga terug" knop.

Uiteraard weet ik dat je gewoon een hyperlink kan maken die statisch terug gaat naar de aangegeven plek. Maar in een begrippenlijst zou dit neerkomen op enorm veel hyperlinks wat chaotisch is en niet professioneel oogt.

Je kan bij en Hyperlink toch een locatie in een document aangeven. Dan geef Pagina 14 Alinea 2 op als locatie.

Dat klopt, maar zo bedoel ik het niet. Stel dat je nou zowel op pagina 14 als pagina 16 naar het begrip verwijst en iemand vanaf pagina 16 naar het begrip gaat. Dan wil ik dus dat er een "terug klik" knop komt die naar pagina 16 gaat en niet naar 14. Vandaar dat ik het dus al heb over een eventuele programmering of macro waarbij de terugkoppeling weet van welke pagina de eerste keer ge-hyperlinkt is.

Je kunt met Kruisverwijzingen werken in Hyperlinks. Die koppel je aan Bladwijzers (bookmarks), of koppen bijvoorbeeld. Op die manier bouw je een redelijk interactief geheel op, waarbij de cursus naar de Tekst springt, en niet naar een vaste pagina.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan