terug- link werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Loith

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2010
Hallo,

Ik ben bezig met een klein systeempje en ik heb nu een terug link gemaakt.
Als ik het op mijn lokale server (wamp) uit probeer, dan werkt het. Maar ik heb nu een test domein gekregen en de betreffende link werkt niet meer en ik krijg nu een nietwerkende link + beetje code te zien.

Gaat om dit stukje code:

else {
echo "Verkeerde Inlognaam of wachtwoord";
echo "<a href='javascript: history.go(-1)'>Klik hier om terug te gaan</a>";
}

?>

Dat krijg ik op de pagina uitgevoerd als:
Klik hier om terug te gaan"; } ?>

Ik zou zelf niet weten wat het is, want in de broncode kijk. Dan krijg ik dit:

*alle code die er boven staat*
echo "<a href='javascript: history.go(-1)'>
Klik hier om terug te gaan</a>";
}

?>

Gebruik je <?php of <? om je code te openen? <? zorgt nog wel eens voor rare problemen en verder zie ik niet echt iets dat niet zou werken in dit scriptje.

Ik begin altijd met een <?php tag om te openen. Misschien ter verduidelijking, hier is de code van de betreffende pagina:
PHP:
<?php
session_start();
require_once 'DBconnect.php';
//gegevens vanuit de login form
$inlognaam = $_POST['BedrijfsNaam'];
$wachtwoord1 = $_POST['Wachtwoord'];

$inlognaam = stripslashes($inlognaam);
$wachtwoord = stripslashes($wachtwoord1);
$inlognaam = mysql_real_escape_string($inlognaam);
$wachtwoord = mysql_real_escape_string($wachtwoord);

$sql="SELECT * FROM Bedrijven WHERE Bedrijfsnaam='$inlognaam' and Wachtwoord='$wachtwoord'";
$result=mysql_query($sql);

// telt het aantal rijen
$count=mysql_num_rows($result);
// Als gebruikersnaam en wachtwoord kloppen, is er maar 1 overeenkomst

if($count==1){
// Neemt naam en wachtwoord op in de sessie en gaat daarna naar "probleemregistratie.php"
$_SESSION['naam']= $_POST['BedrijfsNaam'] ;
$_SESSION['wachtwoord']= $_POST['Wachtwoord'] ;
header("location:probleemregistratie.php");
} else {
echo "Verkeerde Inlognaam of wachtwoord";
echo "<a href='javascript: history.go(-1)'>Klik hier om terug te gaan</a>";
}

?>

Heb je het ergens online staan? En je zegt in je eerste post "Alle code die erboven staat"... kun je de PHP code zien in de bron? Want dat betekent dat die niet geparset wordt namelijk, ondersteunt je provider wel PHP?

Heb je het ergens online staan? En je zegt in je eerste post "Alle code die erboven staat"... kun je de PHP code zien in de bron? Want dat betekent dat die niet geparset wordt namelijk, ondersteunt je provider wel PHP?

Test domein dat aangemaakt is door me begeleider blijkt niet meer te werken, ik kan nog bij de FTP komen en daar de bestanden zien, maar niet meer online.

Hier is de link naar een screenshot van de broncode.

Het vreemde is dus, dat ik het vrijdag kon gebruiken. Heb ik nog door een paar vrienden laten testen, die konden er gewoon bij komen.

Zou het eraan kunnen liggen dat er geen DB achter zit op het moment?

Nee die broncode geeft duidelijk aan dat er geen PHP parser is. Blijkbaar staat PHP uit, of is het niet geïnstalleerd.

Als je in de broncode van een pagina je PHP code kunt zien, dan betekent dat dat de server er niets mee gedaan heeft. Ik zou even uitzoeken bij je begeleider wat er met de site aan de hand is.

ok thnx,

vermoedde al dat er problemen waren zodra ik niet meer de normale link kon gebruiken.
loopt toch allemaal niet zo lekker hier. Blij als ik dalijk van het gezeik af ben (binnenkort weg hier).
Moet helaas dit nog wel afkrijgen, daarna is alleen nog maar documentatie ^^

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan