Terug naar boven knop

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeanmi

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2001
Onlangs ben ik op een website het volgende tegengekomen. (weet echter niet meer welke site)
Er was een "Terug naar boven knop" die enkel verscheen wanneer je op de pagina naar beneden scrolde en die links in beeld kwam en op een vaste plaats bleef staan. Zelfs wanneer je verder naar beneden scrolde, bleef de knop in beeld.
Hoe verwezenlijk je zoiets. Ik weet wel dat je moet werken met een benoemd anker, dat is het probleem niet.
Wie reikt hier de oplossing aan?
Mvg,
Jeanmi

Ik zie dat er nog niemand een oplossing heeft aangereikt, misschien is mijn vraag helemaal niet duidelijk.
Ondertussen ben ik een andere website tegen gekomen waar een gelijkaardige knop ook te zien is.
Wanneer je naar beneden scrolt komt de knop (die hier voorgesteld wordt door een pijl) te voorschijn aan de rechter onderkant van de pagina en blijft op zijn plaats staan. Hoe realiseer je dit? Javascript ? css?

Hier dan de url van bewuste site
Mvg,
Jeanmi

Laatst bewerkt:
Je kan niet zeggen dat er veel reacties komen. Weet men het niet of wil men het niet?
Nu ze zeggen dat wie zoekt zal vinden, wel ik ben al een paar dagen aan het zoeken en ik heb het uiteindelijk gevonden.
Omdat ik niet egoïstisch wil overkomen geef ik hier dan graag de oplossing mee.
Het is gewoon op te lossen met css en wel met:
Met fixed geef je aan dat een element altijd moet blijven staan een aangegeven plek op het moment dat de gebruiker naar beneden gaat scrollen op een pagina. Op dat moment zal het betreffende element nog steeds blijven staan op de plek aangegeven in de stylesheet.

Hier dan ook de
Code:
div.classnaam {
        position:fixed;
        top:150px;
        left:25px;
}

Je past je classnaam en top en left naar eigen wensen aan.
Hopelijk is hiermee toch iemand mee geholpen, in de eerste plaats ikzelf. :p
Groetjes,
Jeanmi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan