terug naar fabriekdsgarantie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rened

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2004
Hallo, mijn laptop is erg sloom, en ik heb al zoveel geprobeert te doen, dingen eraf halen, en virtueel geheugen aanpassen, door iemand laten kijken die er verstand van heeft, maar er staat zoveel rotzooi op, dat ik er zo langzamerhand genoeg van hebt,

Ik heb besloten om de computer terug te zetten naar fabrieksinstellingen, maar heb geen id hoe ik dit moet doen,

Tevens heb ik een externe harde schijf, en die wil ikook helemaal leeghalen, maar als ik die schijf probeerte formatteren, dan zegt ie dat dat niet kan, omdat er programmas in gebruik zijn. Maar ik heb niets aan staan? hoe kan dit!!

als je maar één partitie hebt (C:) draait je windows daarop en kan ie niet formatteren. Je zal dan windows opnieuw moeten installeren met een bootable cd . Wat bedoel je met fabrieksinstellingen ? Zoals ik het begrijp zal je daarvoor in je bios moeten duiken en daar kiezen voor 'defaults' .

greetz

steveson

he nog iemand wakker :P

Ik wil de computer zelf zegmaar terug naar fabrieksinstellingen doen, zodat alleen nog maar xp erop staat, en ik de rest van evt. software weer moet installeren, Maar wat ik mij vooral afvraag, kan ik dit zonder diskette of cd doen, ik heb namenlijk niets meer op de harde schijf staan ( normaal staat er in een of andere verborge map xp, maar deze is bij mij eraf), en ik ben bang dat als ik m terug doe naar fabrieksinstellingen dat ie alles eraf gooit, of gebruikt ie gewoon de xp waar de nu mee draait.

weet niet wat een partitie is :o

kan je iets duidelijker zijn. Ik kan niet afleiden of er nog data opstaan die niet weg mogen en dan is formatteren natuurlijk uitgesloten of je moet een goede back-up maken. Een partitie is een deel van de ruimte op de harde sshijf die met een stationsletter wordt aangegeven C,D,E ...

Als je deze computer opent hoeveel stations op lokale vaste schijven zie je dan staan ?

greetz

steveson

Heb je deze computer pas gekocht, dat over de fabrieks instellingen, en dan over de fabrieks garanties praat.

Laatst bewerkt:
fabrieksinstellingen

nee de computer is wel een jaar oud ongeveer,

maar ik had het idee dat als je bij het opstarten op een bepaalde f-toets druk, dat je dan ergens iets hebt waarmee je m terug kan zetten naar fabrieks-instellingen, dus dat alle software eraf is, alleen xp staat er op, dus zodat je computer weer is zoals die was toen ik m kocht.

Geef eens merk en type op van je laptop.
Meestal krijg je bij zo'n voor-geïnstalleerde pc recovery-diskette(s) of -CD's, waarmee je de zgn "verborgen partitie" (waar de back up van je systeem op staat) kan oproepen, zodat je kunt formatteren en/of herinstalleren.
Op de site van de fabrikant is hier bijna altijd meer over te vinden. De meeste merken (Packard Bell, Compac etc) hebben vaak elk een eigen methode hiervoor.
Voorwaarde is wel dat je de pc nooit eerder hebt geformatteerd ZONDER gebruik te hebben gemaakt van deze recoverydisks.

laptop !

het is een packerd bell laptop, maar mijn een tijd terug kon deze computer helemaal niets meer door virussen ofzo, en toen heeft mijn huisgenoot geprobeert alles opnieuw te installeren, en heeft vanaf die verborgen map xp gepakt, en geprobeert te branden, maar de computer was zo van slag dat die na 1 deel er mee stopte, dus weg xp en geen goede cd haha, maargoed toen hebben we wel xp opnieuw gekregen. maar ik had dus zelf het idee, dat je bij packerd bell, in het systeem met f8 of f5 ofzo een optie hebt, om terug te keren naar fabrieksinstellingen, maargoed daar heb je dus waarschijnijk die cd;s voor nodig.

p.s. mijn vriendin heeft laatst heel toevallig ook haar packerd bell terug gezet naar fab, instellingen, en zij had geen cd nodig.

Klopt, via het PB-programma SmartRestore kan je van alles opnieuw installeren zonder te formatteren, maar dat zal bij jouw pc niet meer mogelijk zijn. Ook dit programma maakt gebruik van de verborgen partitie, maar die is bij jou door het formatteren verdwenen.
Terug naar fabrieksinstellingen kan dus niet, je zal moeten formatteren/installeren met een XP-CD.

Misschien heb je hier dan wat aan: http://www.schoonepc.nl/instal.html

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan