Terug naar "Onbekende toepassing"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Steefbouwt

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2012
He allen,

Ik wilde een aantal files openen en dit kon door gebruik te maken van een plugin voor photoshop.
Alleen nu worden alle files met dezelfde extensie direct geopend met photoshop.. en staat ook het icon voor het bestand op photoshop.

Weet iemand hoe je dit terug kunt zetten naar "onbekende toepassing"... Zodat je dus zelf weer kunt kiezen welk programma je wilt gebruiken en dat het icon gewoon als het ware weer blanco is.

P.S. Ik heb ook nog zo'n gevalletje met Notepad.... als standaard programma...

Hoop van jullie te horen.....

Grtz. Steefbouwt :thumb:

Ga naar standaardprogramma's en selecteer een bestandstype aan een programma koppelen.

Dank voor je snelle reactie..

Dit heb ik inderdaad ook al geprobeerd, maar hier kun alleen maar een ander programma kiezen... (toch)
Ik wil dus eigenlijk helemaal "geen" standaard (open)programma meer hebben..
Dan krijgt het dus als standaardprogramma "Onbekende Toepassing"

Hopelijk kan je me hier verder in helpen...? (of iemand anders)

Laatst bewerkt door een moderator:
Selecteer de extensie die je wilt wijzigen en kies een ander programma ( bovenaan).
Via bladeren selecteer je ander prgramma , maar je haalt onderaan het vinkje weg.
Dan krijg je iedere keer de vraag voorgelegd met welk programma je deze extensie wilt openen.

Of je gaat naar standaardprogramma's die bij de selectie staan en haalt er alle rechten weg van de programma's die er nu aan gekoppeld zijn.
Dan krijg je ook de vraag waarmee zo'n extensie geopend moet worden.

Laatst bewerkt:
Wederom dank voor je spoedige reactie.

Als ik optie 1 probeer, kan ik dus wel een ander programma kiezen, echter wanneer ik dit weer afsluit blijft ie standaard nog steeds op photoshop staan.
(of zou dit kunnen komen, dat het een extensie is die alleen maar door photoshop geopend kan worden?)

Misschien een rare vraag... maar heb je voor optie 2 wellicht een uitgebreidere omschrijving...(als ik niet te lastig ben)

P.S. Ik heb van alles al geprobeerd,, zelf ben ik al in het register bezig geweest met het aanpassen etc, maar het wil nog niet werken zoals ik wil.

Ga naar standaardprogramma's.
Selecteer Adobe Photoshop en kies dan SELECTEREN WAT STANDAARD MET DIT PROGRAMMA WORDT GEOPEND.
Click er op en haal alle vinkjes weg!

• Klik LNK en EXE dat op jouw pc hersteld moet worden om te downloaden . (bestanden zijn ingepakt; Hier staat hoe je moet uitpakken ,
  • Je kan in de Registereditor (Start>uitvoeren>regedit) de optie Importeren gebruiken onder Bestand in de werkbalk om de regfiles te importeren kiezen
  • Ook kun je het bestand uitpakken naar je bureaublad,
  • Klik met de rechtermuisknop op het bestand en Samenvoegen kiezen per bestand
Hiermee herstel je de bestandsassociatie-vermeldingen in het register.
Herstart.

Ga naar standaardprogramma's.
Selecteer Adobe Photoshop en kies dan SELECTEREN WAT STANDAARD MET DIT PROGRAMMA WORDT GEOPEND.
Click er op en haal alle vinkjes weg!

Kan het kloppen dat Photoshop niet bij mij in die lijst wordt weergegeven... zo ja, hoe kan ik deze dan vervolgens toevoegen?

@dorado
Dank voor je reactie...
Het gaat bij mij om de extensies "dds" en "lua" Heb je hier toevallig ook de zip-files voor?
Dit lijkt mij een goede optie als Zoeff (of iemand anders) mij ook niet meer verder kan helpen...

Heb namelijk echt al van alles geprobeerd..... Hopelijk helpt deze aanpassing aan het register dan beter.:)

Dat kan ik me niet voorstellen bij een legale toepassing.

Eigenlijk bedoel je dus dat deze dan niet gelezen kan worden....
Maar kan je deze programma's niet ergens wijzigen dan...

Ik heb bijvoorbeeld ook "wordpad" staan, maar geen kladblok...

Of weet je wellicht nog een andere weg om het betreffende probleem op te lossen...

P.S. Sorry dat ik zo lastig ben hoor :o

Sorry voor mijn late reactie Dorado.. maar dank voor je hulp tot zover..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan