• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

terug naar werkboek in andere directory

Status
Niet open voor verdere reacties.

tvkijker

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2006
Beste mensen,

Ik ben al enkele weken (maanden) bezig met vragen en ik ben geweldig geholpen. Ik ben nu zover dat ik denk een goed draaiend intake -werkorder en facturatie programma gebouwd te hebben. Dank zij jullie hulp en vooral die van Rudie alias de warme bakker . Fantatstisch. Ik heb nog een hobbel en dat is dat ik de werkboeken automatisch wil sluiten. Ik heb al diverse zaken geprobeerd, maar krijg steeds errors. Vooral dat ik een variabele niet gedefinier zou hebben of dat er een sub niet ok is. Waar gaat het o ?

Na deze code (en liefst aan het eind in deze code wil ik van directory ïnbehandelin" naar het werkboek C:\pstadministratie\pstadmindef.xls terug (daar startte ik, , omdat het gesloten moet worden (met opdracht .close) Nu weet ik niet hoe ik dat moet fixen. Hier komt de code:

Option Explicit

Sub afrondengegevens()

Dim naam As Workbooks
' sorterennaam Macro
' sorteert op NAAM . wordt ingebouwd in sheet start bij äfronden en naar intake""&chr(10)&"'"&chr(10)&""&chr(10)&"'
Sheets("klant").Select
ActiveWorkbook.Worksheets("klant").ListObjects("klantbestand").Sort.SortFields. _
Clear
ActiveWorkbook.Worksheets("klant").ListObjects("klantbestand").Sort.SortFields. _
Add Key:=Range("klantbestand[NAAM]"), SortOn:=xlSortOnValues, Order:= _
xlAscending, DataOption:=xlSortNormal
With ActiveWorkbook.Worksheets("klant").ListObjects("klantbestand").Sort
.Header = xlYes
.MatchCase = False
.Orientation = xlTopToBottom
.SortMethod = xlPinYin
.Apply
End With
Sheets("start").Select
Range("E7").Select

'Na afronden NAW wordt er een copie gemaakt van origineel (aangevuld met nieuwe NAWdata) en overgeschakeld naar
'"schone"ÏNTAKE - werkorder en factuurset gebaseerd op datum en klantnaam.
'Cursor start in INTAKE veld op positie van klacht/opdracht

'
ActiveWorkbook.Save

Sheets(Array("INTAKE", "werkorder", "factuur", "mail")).Select
Sheets("INTAKE").Activate
Sheets(Array("INTAKE", "werkorder", "factuur", "mail")).Copy
Sheets("INTAKE").Activate
Range("A16").Select
ActiveWorkbook.SaveAs FileName:="C:\pstadministratie\inbehandeling\" & Range("b26") & "_" & Range("c5").Value & ".xlsm", _
FileFormat:=xlOpenXMLWorkbookMacroEnabled, CreateBackup:=False

Hier wil ik terug

End Sub

Als je het volgende gebruikt, hoef je niet terug.:thumb:

Code:
ActiveWorkbook.SaveCopyAs
ipv.
ActiveWorkbook.SaveAs

Bedankt voor je antwoord Jelte.

Helaas lost het mijn probleem denk ik niet niet op , want ik wil juist verder met de gesavede copies en de moederfile afsluiten. Ik zal dan een soortgelijk commando moeten gebruiken om naar de gesaved copies te gaan. Aan je antwoord te merken, denk ik dat je wel zo goed in de materie zit dat je mij kan helpen met de verwijzingscode.

Dus als ik een code heb, die mij naar een workbook brengt in een andere directory , om daar een file te sluiten en weer terug, ben ik al een eind, denk ik. Daarbij vraag ik mij af of ik die files ook moet declareren aan het begin in een of andere vorm. En dat weet ik zeker niet hoe dat moet.

Groeten en alvast bedankt,
Dirk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan