Terug naar windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

wendeliene

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 aug 2011
Ik heb een vraag

Ik heb 10 er op staan maar wil heel graag terug naar 7 ,hoe krijg ik dat voor elkaar .

Ik heb een orginele windows home 7 die wil ik er weer opzetten maar het lukt van geen meter ,terwijl ik het voor de 10 er op stond wel altijd heb kunnen doen .

Mvg

Wendeliene

Misschien bij het booten voor de win 7 aangeven welke partitie je wilt gebruiken en die dan formatteren en dan installeren.
Lukt dat niet, dan verwijderen en op nieuw aanmaken en dan installeren.

Je bent dan wel alles op die partitie kwijt.

Iedere dag dat ik windows 10 gebruik kom ik meer en meer tot de conclusie dat het nog grotere onbetrouwbare bagger is dan Vista. heb inmiddels bij meerdere klanten 10 geinstalleerd en tot nu toe is de kans dat windows weer terug kan naar de oude versie via windows 10 zelf (zonder wijzigingen of problemen) minder dan 5%.
In vrijwel de meeste gevallen werd óf je oude data zo verkloot dat je zelfs een nieuwe partitie kon aanmaken, of je EFI werd verknald óf werd gemakshalve even de al bestaande activering verkloot waardoor je niet opnieuw kon proberen te installen, maar eerst je bestaande windows opnieuw kon activeren. Volgens mij ben je zelfs met een rootkitvirus beter af dan met windows 10 :d

Een M$ vriend ben ik ook niet echt.
Toch moet ik zeggen dat win 10 bij mij loopt en loopt.
Oké soms zoek je je een ongeluk naar instellingen, op een manier die je opgedrongen wordt, omdat je die nieuwe manier nog niet gewend bent.
De gewenning duurt bij mij voort.
Ik mis de vertrouwdheid van XP en 7. Maar Bagger? Nee dat vind ik het niet.
Als je dit met IOS vergelijkt is dit veel flexibeler en breder. Hoeveel computermodellen en processoren, grafische kaarten etc ondersteunt win10?
IOS boys komen terug omdat ze hier die monitoren kunnen gebruiken die ze willen en niet die Apple toevallig in zijn programma heeft en stink duur zijn.

De heel wat IOS programma's worden ook voor pc en anders om gemaakt en er is weinig bedieningsverschil.

M.a.w. zo bagger is Win 10 nu ook weer niet.

Hoi hoi wendeliene

Jij hebt gelukkig eigen W7 schijf in jouw eigen handen en kan je nu alle kanten mee, als ik jou was gewoon zal ik zoveel mogelijk eigen zaken vanuit systeem back-uppen ( is het dat nog mogelijk ?? )
en vervolgens zal ik schone installatie ( met eigen partities enz..enz.. ! ) doen ...
Weg met die zooitje van W10 en wacht maar gewoon betere tijden dat die OS betrouwbaar zal worden, en niet/ of nooit meer upgraden maar volledig schone installatie later doen ..Dat is ook niet wat maar veel beter dus in ieder geval dan upgrade etc..
Je kan bijv. bij YouTube ( of in browser ! ) intypen Windows10 catastrophe en zal je echt schrikken van voorbeelden hoe en wat alles mensen met die kikeboe-windows beleven of wat je alles beleven zou kunen ...

Laatst bewerkt:
Ach ja, eindeloze discussie waar vraagsteller niks aan heeft eigenlijk.
12 systemen geupgrade, 0% problemen. Dat je moet wennen is met alles wat nieuw is, wil niet zeggen dat het slecht is.

Mocht hij niet langer dan een maand op je systeem staan dan kan je zo terug

https://arjanlobbezoo.nl/windows-10-terugdraaien-naar-vorige-versie/

Reeds op 2 systemen uitgevoerd en ook hierbij geen problemen.

Laatst bewerkt:
Bedankt iedereen voor jullie reactie.

Inmiddels heb ik van uit boot mijn eigen win 7 er weer op gezet en het is gelukt :)

Mvg Wen

Bedankt iedereen voor jullie reactie.

Inmiddels heb ik van uit boot mijn eigen win 7 er weer op gezet en het is gelukt :)

Mvg Wen

:thumb:Goed gedaan Wendeliene

Laat maar nu gewoon betere tijden voor zoiets als W10 afwachten ...:D

m.z.v.g.
Roy

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan