terug naar Windows XP

• Onderwerp starter Onderwerp starter ovee
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ovee

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2002
Hallo

Op mijn laptop staat Windows Vista home edition.
Maar ik wil Vista eraf gooien en Windows XP er voor in de plaats terug zetten.
Alleen dat lukt niet. Bij de XP cd, wanneer ik die heb opgestart, blijft de link XP INSTALLEREN grijs en kan ik dus niet aanklikken.

Wanneer ik de computer opstart met opdracht prompt en ik doe setup dan krijg ik de melding dan het NTFS is. En het installeren werkt niet

De opdracht Format wordt ook niet herkent.

Wie kan mij zeggen hoe ik XP kan installeren in de plaats van Vista?

Gr. Onne

Heb je wel eerst opgezocht of er xp drivers zijn voor jou laptop? Dat moet je eerst doen, want als die niet beschikbaar zijn, heeft een downgrade geen zin.

Over welke laptop praten we? Merk en type.

Hallo

Het is een asus laptop en de drivers zij ook beschikbaar voor xp

Het is een Asus PRO70U series
CPU Turion MK38
HD 120GB
Memory 2048 GB

Pro70u bestaat niet volgens de asus site, wel de pro70V en de pro70J. Misschien verkeerd gekeken?

Voor die beide modellen zijn inderdaad xp drivers. Zit er misschien een sata schijf in de laptop? Dan zal je eerst sata drivers moeten installeren.

Pro70u bestaat niet volgens de asus site, wel de pro70V en de pro70J. Misschien verkeerd gekeken?

Voor die beide modellen zijn inderdaad xp drivers. Zit er misschien een sata schijf in de laptop? Dan zal je eerst sata drivers moeten installeren.

Die SATA drivers niet installeren, maar integreren in de XP cd....

Het is inderdaad een pro70V.

Het is geen sata.
Wat moet ik dan doen om XP te installeren en Vista eraf halen?

Gr. Onne

Die SATA drivers niet installeren, maar integreren in de XP cd....

Dat begrijp ik en is een optie. Maar het kan ook nog steeds met een floppie en ik kan nergens uit het verhaal opmaken of ts al dan niet een (externe) floppie drive heeft. Zo niet dan is uiteraard slipstream of usb de volgende stap. Nu blijkt dat het niet om sata gaat, vandaar mijn eerst wat afwachtende antwoord.

Ik start vanaf de XP schijf.

De regel: WINDOWS XP INSTALLEREN blijft grijs en is niet aan te klikken.

Starten van een USB stick????

Is dat anders dan wanneer ik op de DOS prompt sta zonder dat Vista is opgestart?
Dan blijft de regel van installeren ook grijs

Moet er dan iets in de BIOS worden veranderd??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan