Terug van vakantie: pc doet het niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Plantje

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2009
We zijn drie weekjes naar Canada geweest... allemaal erg leuk.

Nu teruggekomen doe ik de stekker van de pc weer in het stopcontact en zet de pc aan. Ik hoor één en ander opspinnen, lampjes gaan aan maar verder gebeurt er niets.

Geen BIOS scherm, geen piepjes (die bijvoorbeeld een foute harde schijf aan zouden kunnen geven of aan kunnen geven dat het systeem aan het opstarten is), geen beeld....helemaal niets!

De voeding werkt volgens mij wel, want als ik mijn GSM aan een USB poort koppel geeft deze aan opgeladen te worden.

Ik meen dat ik dit een tijdje geleden ook eens heb gehad en dat ik toen één van beide monitoren los moest koppelen. Dit werkt nu ook niet. Ik heb al vanalles geprobeerd! (Onder andere opstarten met de Windows 7 schijf en tot zover is er niets dat werkt :(

Zodra ik hem aan zet en een tijd laat staan zien andere systemen in mijn netwerk deze computer ook niet

ik denk:

mijn moeder (ik ben 12) heeft dat ooit ook eens gehad.
bij haar lag het aan het moederbord

Was ik al een beetje bang voor...

Iemand een suggestie of ik kan achterhalen of het de batterij is? Die moet toch redelijk gemakkelijk zelf te vervangen zijn of niet dan?

Hallo

Nu teruggekomen doe ik de stekker van de pc weer in het stopcontact en zet de pc aan

Veel voorkomend probleem bij systemen die al iets ouder zijn : uitgedroogde condensatoren in de voeding .

De voeding weigert dan volledig op te starten met deze symptomen als gevolg.

Probeer eens een ruilvoeding.

Peter

Hoi!

Bedankt voor de suggesties.

De batterij vervangen was gelukt. Gisteren was het systeem van het helpmij forum even uit de lucht dus ik kon niet reageren. Later bleek tot overmaat van ramp één van onze katten aan het begin van onze vakantie (bijna 3 weken geleden dus) ontsnapt te zijn! En hij logeerde in Veendam terwijl wij in Zwolle wonen! Dus wij vreesden het ergste en hebben dat even prioriteit gegeven!

On topic: vóórdat we van de vermiste kat wisten ben ik wel nog naar Norrod geweest hier in Zwolle. Daar dachten ze ook direct aan de voeding. De tip: "koop een voeding en probeer het even" vond ik leuk aangeboden, maar echt vrolijk werd ik er niet van. Als dat het niet was zou ik namelijk alsnog zonder computer zitten en zou ik pas maandag weer verder kunnen gaan proberen! Gelukkig waren ze zo toeschietelijk een losse voeding te testen. Dit gaf het zelfde resultaat en dus was de conclusie terecht: het moederbord is naar god.

Lang verhaal kort: ik heb een nieuw moederbord, geheugen en processor moeten kopen. Geheugen en processor kan ik tweedehands misschien nog een paar euro voor krijgen als iemand nog zo'n oud moederbord heeft.

Nu heb ik alles weer draaien en IT WORKS LIKE A CHARM!

Wel heb ik een paar keer een BSOD gehad toen de nieuwe drivers geïnstalleerd werden. Als dat me niet vaker overkomt zie ik er verder geen probleem in.

Daarnaast vroeg ik me nog iets af...
Het werkt nu weer allemaal en in principe best soepel. Zou het alsnog nodig zijn om Windows 7 en alle programmatuur opnieuw te installeren?
Ik heb er eigenlijk niet heel veel zin in, want het is toch telkens weer een aantal uren werk, maar als het moet dan moet het :)

Daarnaast heb ik bij het moederbord een CD met drivers gekregen. Deze heb ik er in gedaan toen het apparaat begon te zoeken naar drivers. Dus de drivers voor het nieuwe moederbord komen of daar vandaan of van internet...ik weet niet precies van welke. Maar daarnaast heeft de betreffende CD ook een setup.
Heeft het veel voordelen een dergelijke setup volledig te draaien? En zo ja...wat zijn zoal de voordelen?

Edit: Overigens hebben we met veel pijn en moeite na een hele nacht door klooien de kat vanochtend ook weer kunnen vangen en ligt deze nu weer heerlijk op mijn schoot te spinnen!

Laatst bewerkt:
Ten eerste: fijn dat je kat weer terecht is.

Ten tweede : bij een vervanging van het moederbord dient windows altijd opnieuw ge-installeert te worden. Dat je dat niet gedaan hebt is dan ook de reden van de bsod's.

Okie...

Dan kan ik nu weer even een avondje knutselen. Ach...eigenlijk ook geen betere tijd dan nu! Ik heb nog een weekje vrij en ik heb net voor de vakantie een backup gemaakt. Dus alle belangrijke bestanden heb ik zojuist geback upped.

Nog tips voor het wel of niet installeren van de moederbord drivers?

Zeker moet je de moederbord drivers installeren, als eerste na windows. daarna de rest van de drivers en je software.

Doe dat met de setup van de cd, dan weet je zeker dat je de goede hebt.

Laatst bewerkt:
Alles is weer up and running en de pc werkt prima!

Bedankt voor de tips!

(Moet ik dit onderwerp nu nog even afsluiten of iets dergelijks?)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan