Terug vinden van het wachtwoord(router)

Status
Niet open voor verdere reacties.

comkwek

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2008
hey
Ik heb een klein probleem.
Ik heb hier een PC, een al wat oudere, en ik wil daarop opnieuw XP installeren.
Heb alle cd's en programma's hiervoor.
Maar ik zit nu met het volgende: Ik heb een draadloos netwerk via een router gemaakt en deze beveiligd met een wachtwoord. Eerst was dit 00000 en nu wat anders. Maar ik kan het wachtwoord nergens terugvinden en ik kan er ook niet meer inkomen. Mijn provider is @home.
Is er een manier om dit terug te krijgen? (Via PC of @home, door op te bellen ofzo)
Of als ik de PC opnieuw installeer verdwijnt dan ook dat wachtwoord? Of is dit niet het geval.

Alvast hartelijk dank

Heb je toendertijd zelf je wachtwoord aangepast? van standaard 00000 naar een zelf verzonnen?

Dan is het lastig achterhalen en zul je de router dienen te resetten naar fabrieksinstelling en opnieuw moeten configureren.

Verplaatst van "Internet providers" naar "Routers".

Hoi !

Als je het niet hebt aangepasdt: geef even merk/type en je krijgt zeker het ww. van een @helpmij-er.

Greetz,

Harry.

.... Ik heb een draadloos netwerk via een router gemaakt en deze beveiligd met een wachtwoord. Eerst was dit 00000 en nu wat anders.

Ik neem aan dat je hierme het toegangswachtwoord tot de setup van de router bedoelt?
Welk merk en type router is het, gezien het 'standaard'-wachtwoord 00000?

Maar ik kan het wachtwoord nergens terugvinden en ik kan er ook niet meer inkomen.

Je kunt de router resetten (gaatje ... pen of pinnetje .... indrukken enige tijd terwijl de router aan staat. Je hebt dan weer het standaard wachtwoord voor toegang tot de router.

Mijn provider is @home.
Is er een manier om dit terug te krijgen? (Via PC of @home, door op te bellen ofzo)
Of als ik de PC opnieuw installeer verdwijnt dan ook dat wachtwoord? Of is dit niet het geval.

@Home weet niet wat het wachtwoord van een router is en ja/nee: het wachtwoord verdwijnt niet, maar bij een reset wordt het wachtwoord 'af fabriek' weer ingesteld (zie de handleiding bij de router, waarschijnlijk dus weer 5 x 0).

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ja , je zult je router moeten resetten naar de fabrieksinstellingen. Dit kan je meestal doen met een paperclip. Ergens op de router zit een heel klein gaatje die je met de paperclip in moet drukken! Dan zijn de fabrieksinstellingen weer van kracht.
Daarna inderdaad opnieuw de juiste gegevens invoeren!

Door alleen xp opnieuw te installeren kom je er niet. Het probleem is aan je router verbonden!

Bedankt voor jullie hulp:thumb:
Ik ga het proberen om hem weer terug te zetten op de normale fabriekinstellingen.
nogmaals bedankt.

Deze vraag is nu opgelost;):D

Hoi,

Ja , je zult je router moeten resetten naar de fabrieksinstellingen. Dit kan je meestal doen met een paperclip. Ergens op de router zit een heel klein gaatje die je met de paperclip in moet drukken! Dan zijn de fabrieksinstellingen weer van kracht.
Daarna inderdaad opnieuw de juiste gegevens invoeren!

Door alleen xp opnieuw te installeren kom je er niet. Het probleem is aan je router verbonden!

ik heb hetzelfde probleem (dat ik het wachtwoord niet meer heb).
als ik het terug zet naar fabrieksinstellingen is dan niet alles van slag. dat had ik in het begin namenlijk ook toen ik de router net had en heeft mijn buurman het nog op kunnen lossen. Want ik ben zlef niet zo handig met router enzo.

Hoi,

Je kunt beter ff een nieuwe vraag stellen i.p.v. verder te gaan met een vraag uit 2008.

Maar om je vraag te beantwoorden: Als je een reset doet, ben je idd al je instellingen kwijt die nu hebt. Je zult deze na een reset opnieuw handmatig moeten instellen. Meestal staan er op internet wel handleidingen. Of je installeerd de cd opnieuw die bij de router zit. Succes...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan