terug zetten van medion PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Superspinnie

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2002
Berichten
821
Ik heb 2 jaar geleden een pc bij de Aldi gekocht (een medion dus;)) nu wil ik hem terug zetten in de orginele fabrieksstand. Zoals hij was dus toen ik hem kocht. Medion heeft daar een makelijk programma voor genaamd; Retten. Als ik deze Retten wil uitvoeren open ik hem in Dos via mn opstart-cdtje. Eenmaal geopent vraagt hij om een bevestiging of je zeker weet dat alles van C: mag gewist worden. Ik druk op enter(dat betekend JA) dan moet je nog als confirm het woord Start overtypen en op enter drukken. Direct hierna volgt er een nieuw scherm met de melding: Fest platte ist für HDCOPY schreibgeschützt, bitte erst freigeben.

Wat moet ik hiermee? ik kan hem dus helemaal niet terug zetten...

Greetz Vinnie
 
Harde schijf heeft een naam ?

Als je een harde schijf een naam geeft zal hij het commando Del *.* pas uitvoeren als je de naam hebt ingetikt.

Of je deze blokade kunt opheffen door de naam te verwijderen weet ik niet.

Het lijkt er op dat hij alles terugzet van een CD, klopt dat.

Als het antwoord ja is kun je zelf eerst de schijf formatteren, daarna is zeker die blokade weg. Je kunt ook met Gdisk de partities verwijderen, dat heeft het zelfde effect, weet alleen niet of retten zelf kan formateren.

0900 5433832 medion support
 
Je moet het mbr even eenmalig vrijgeven; de volgende keren dat je retten gebruikt hoef je dit niet meer te doen.

Hoe je dit doet staat in het tips gedeelte van op de site www.gsc.be
succes :)
 
Hoe @temptation... Ik kan op die site niet echt iets vinden over het Retten...Het forum is tijdelijk offline.
Wie kan mij nu vertellen hoe het moet?:eek: :eek:

Alvast bedankt!!

Greetz Vinnie
 
Trouwens om even terug te komen op Eric_Daleboudt, het programma Retten staat gewoon op mijn Recover harde schijf...E: dus;) Hij laadt hem dus gewoon vanaf Harde schijf. Ik heb de C: al geformateerd maar zonder succes...:(

Greetz Vinnie
 
Ik kan geen koppelingslocatie achterhalen, maar volg deze weg maar:
www.gsc.be> computers> tips &faq> Intel Pentium 4 - 2,0Ghz> 6de van boven.

PS.Dit is voor de 2.0Ghz, maar gaat voor alle systemen eiglijk.
 
FESTPLATTE ist schreibgeschutzt... Gepost: 11/12/2001 | print pagina
Om het probleem met de retten op te lossen volstaat het om voor de retten procedure, in DOSmodus (opstarten met win-cinema cd en Quit...) het doscommando op de prompt FDISK /MBR uit te voeren. Hierna moet de retten perfect werken.

Wellicht kun je dit gebruiken !
 
Ik heb nu de pc succesvol terug gezet via de retten na jullie tips. nu start ik de pc op en krijg ik het windows Home edition opstart scherm...dit duurt echter maar 1 seconde...dan komt er een blauwe flits en start hij de pc opnieuw op...Wat moet ik hier nou weer tegen doen??:(

Greetz Vinnie
 
Ik heb medion al eens eerder gebeld en ik moet zeggen dat ze het echt NIET voor elkaar hebben daar...eerst moet je een uur wachten voor je iemand aan de lijn krijgt..en dan krijg je iemand aan de lijn, blijkt dat hij of zij het antwoord op de vraag niet eens weet...echte geld verspilling dus als je het mij vraagt;) maar ja...Ik heb dit al eens eerder gehad toen ik de Retten terug zette en toen heb ik hier op helpmij ook een gelijke vraag gesteld...toen gaven ze me ook een oplossing die werkte maar ik ben die oplossing echter vergeten:eek:

Is er dus een andere manier om dit op te lossen dan die helpdesk?

Greetz Vinnie
 
Geplaatst door Superspinnie

Is er dus een andere manier om dit op te lossen dan die helpdesk?

Greetz Vinnie

Jawel op hun forum.

Misschien enabled je internetverbinding wel vanzelf bij het opstarten en heb je bezoek gehad van een trojan. Want na sp1 zijn er lekken gevonden die je systeem laten rebooten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan