terug zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hennepen

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2001
Hallo beste helpers,

Aangezien mijn moederbord het had begeven is er inmiddels een nieuwe ingezet. Toen ik mijn computer bij de reparateur ging halen, werd mij aangeraden om windows opnieuw te installeren. Ik heb een volledige image ( gehele C-schijf )op een andere schijf staan, dus wil ik die gaan gebruiken. Zo zet ik windows toch ook terug?????? Nu mijn belangrijkste vraag. Ik heb 6 opstartdiskettes, maar ik durf het nog niet te starten met de diskettes en weet ook niet wat ik dan te zien krijg. Wie weet dat als de pc opstart met de diskettes wat ik moet doen of intypen om bij mijn image te komen??
Ben erg benieuwd en hoop dat iemand mij wil helepn.
Hartelijk dank vast.
Hennepen

Waarmee heb je de Image/backup gemaakt? is er hetzelfde moederbord in terug geplaatst of een ander type/model?
Welke opstart diskettes heb je, die van Windows XP?

Beste Crash,

Het is een ander moederbord geworden.( een Intel bayfield ) Wat betreft de opstart-diskettes, deze heb ik gedownload en het zijn er zes ( Windos XPPro )
Hopelijk kom je hieruit. Ik wacht geduldig af
Bedankt in ieder geval.

QUOTE=crash;1792718]Waarmee heb je de Image/backup gemaakt? is er hetzelfde moederbord in terug geplaatst of een ander type/model?
Welke opstart diskettes heb je, die van Windows XP?[/QUOTE]

Het advies om Windows Xp opnieuw te installeren is het juiste advies. Als je een backup nu terug gaat zetten, krijg je alleen maar problemen. De hardware is namelijk heel erg veranderd en dat vind Windows Xp niet leuk.

Je kunt opstarten met de Windows XP cd-rom(gaat sneller dan de diskettes) of met de diskettes. Gewoon het scherm volgen om Windows te installeren.

Dank je wel.

Hallo Crash,

Een beetje domnatuurlijk van mij. Toen ik je bericht en oplossing las, wist ik het natuurlijk.
Het is alleen jammer daar ik net twee weken geleden de image heb gemaakt. Nu moet ik natuurlijk alles opnieuw installeren. Een beetje balen, maar ja....
Nogmaals mijn dank Crash en een fijne avond toegewenst door mij Hennepen.

Het advies om Windows Xp opnieuw te installeren is het juiste advies. Als je een backup nu terug gaat zetten, krijg je alleen maar problemen. De hardware is namelijk heel erg veranderd en dat vind Windows Xp niet leuk.

Je kunt opstarten met de Windows XP cd-rom(gaat sneller dan de diskettes) of met de diskettes. Gewoon het scherm volgen om Windows te installeren.

HOi,

In principe heb je dan een 'probleem' met WinXP.
Je moet opnieuw activeren bij MioSof ..... en dat lukt niet omdat je hardware niet meer hetzelfde is......

W.s. heb je nog wel de 'originele' recover-cd ... zo niet, nog geen ramp, áls je maar een vrind of kennis hebt die wél over een originele cd-versie beschikt.
Belangrijk is, of op je pc een licentie-sticker zit met de originele licentie-code ofwel -sleutel.

Met dit programma kan je - na intallatie van Windows - de activatie voorkomen:

http://downloads.vnunet.nl/download/windows/windows+xp+product+key+modifier/_305.html

Bijlagen

Valijn, volgens mij gaf de TS aan met Windows Xp Pro te werken, deze hoef je niet te activeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan